"Stolpskott!"

Publicerat: 2011-09-27 Kl: 21:41:10 | I kategori: Allmänt

Ja ibland undrar jag vad jag egentligen håller på med när jag rider - hoppar. Hoppträning idag på em/kväll för vår duktiga B-tränare i hoppning Erik Berggren.. Till att börja med kör vi lite bakgrundsfakta på Erik tycker jag!

Erik och Passepartout (Google)
Har tävlat den godkända hingsten Passepartout 832 i svår hoppning, SM-finaler, tillhört landslaget, deltagit i åtta Samsung Nations Cup i Europa, Falsterbo Grand Prix 2000.

Erik har även tävlat i dressyr upp till Intermediere på den godkända hingsten Tabbac. Som Young rider visade Erik sin mångfald som ryttare genom att rida sin första stora häst Gilbert i MSV hoppning, DM-seger i fälttävlan och MSV-dressyr.

Har arbetat på ridskola, varit beridare i Tyskland för både dressyr- och hopphästar, på stuteri som unghästutbildare, utbildat hingstar till bruksprov. På Strömsholm var Erik stallchef, unghästutbildare, hopplärare, lärare i undervisningsmetodik för instruktörer i hoppning, medförfattare till boken ”Strömholmsmetoden”.

Vi är väldigt tacksamma och glada över att Erik kommer och har träningar hos oss och det tog många års "tjatande" av min mor på honom innan det till slut blev av och nu har han haft träningar kontirnuerligt hos oss i många år.

Back to ME! Jag red alltså Demeter på träningen som idag bestod av en bana uppdelad i tre delar med först små lydnadshinder på ca 50cm därefter en bana med "vanliga" hinder och sedan in på lydnadsbanan igen - MYCKET NYTTIGT! Jag anser själv att jag till en början red som en kratta, Demeter är så svår när hon blir het och ligger på, jag faller framåt och blir som stelopererad speciellt i mina armar. Det värsta är att jag är så galet medveten om det själv och ÄNDÅ läter jag det hända.. Bara att kämpa vidare och sista rundan blev verkligen kanon!

Har idag hunnit med att rida fem hästar och mamma kikade på mig och Elton vid morgonens dressyrpass och hon tyckte han var jättefin och nu fått ut steget - det är ju det jag sagt hela tiden "han är en fin häst".. Tror han kommer kunna länga traven riktigt bra när vi fått ordning på lite mer ork/styrka :)

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0