Långa dagar

Publicerat: 2011-09-03 Kl: 22:15:30 | I kategori: Allmänt

Jaha idag har jag alltså gjort min hopptävlingsdebut på flera år.. Jag kände mig lite spänd då jag skrittade fram men inte alls nervös egentligen, skönt. Demeter skötte sig hur bra som helst, skrittade utan poblem helt själv till framridning och väl inne på framridningsbanan var hon coollugn.. Nästan lite för lugn antar jag eftersom vi sedan fick en del stopp väl inne på tävlingsbanan. Men underlaget i ridhuset (framridning) var verkligen katastrof och under all kritik, mycket ojämnt och hårt.
Summeringen av hennes hopptävlingsdebut anser jag ändå bra och nu kan det bara bli bättre, måste ut och konditionsträna bort den väldiga sommarmagen hon skaffat sig. Tänk att det kan skilja sig så mellan två hästar med exakt samma gener - Demeter och Poseidon - hon är lättfödd som en ponny och honom kan man ge iprincip hur mycket foder som helst utan att han blir fet.


Bell's Poseidon som föl

Då vi kom hem ifrån tävlingen ställde jag Rangun på skritten, tänkte rida men hade ju glömt att Ebba fått låna min sadel till Gordon och tävling i Nyby - Torshälla. Så han fick promenera i 40min och jag red sedan Rocco, som var "skvatt galen" idag. Han hade mycket överskotts energi då han fick vila helt igår och han bockade ett par ordentliga språng i galoppen, mamma och Carina L var lite impade över att jag satt kvar :) - Hallå! vad har man för val, trilla av är förbjudet - speciellt ifrån Rocco som varit hingst så länge och Bella var inne ridhuset på en ponny :/

Bestämde ganska snabbt att nån tävling på honom blir det inte imorgon, jag vill ha bättre förutsättningar och jag anser det inte heller optimalt att rida på en stor utabana med små dressyrstaket som "inramning" :/ och mamma ska inte rida Limit som det var tänkt ifrån början utan vi tar varsin lektionshäst :D Mamma på Uranos och jag tar Turemannen. Red honom då jag kom hem efter dopet för mina tvillingkusiner och sedan släpade jag fram klippmaskin, rakade HELA hästen och sedan blev det ett ordentligt bad. Nu är han riktigt fin kan jag säga! Han var väldigt fin även då jag red och jag gjorde samma saker jag fick göra med Rangun igår hos Pether - vilket han gjorde bra och jag insåg att det ju faktiskt var lättare än på Rangun :P

Fick iaf ett värligt bra pass igår för Pether, även om det som vanligt var sjukt jobbigt. Har fått lite utrustningstips också så jag ska bland annat köpa ett sk "flöjtbett" och "klapperboots".. återkommer om detta och varför :)
Ska försöka svara imorgon på frågan jag fick om Rocco och varför han är så olika alla andra hästar vi har/har haft.

Men jag får en fullspäckad dag även imorgon då det först är tävling och jag ska till en vän som ska fixa gånggärnet på min bildörr samt provridning av en häst på em/kväll..

Bosson och mamma var kanonduktiga idag!
De var nolla o CR - 90cm och sedan placerade som femma i 95ccm. Fia och Kolibri red en kanonrunda och blev första utanför placering i samma klass :)

Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0