Lång tävlingsdag i Järna

Publicerat: 2011-09-11 Kl: 21:58:22 | I kategori: Allmänt

Idag har jag genomfört två tävlingsdebuter på fina hästar!

Jättesvårt dock att planera tiden då arrangören valt att inte använda sig av fasta starttider. Så först trodde vi att vi var supersena och åkte utan att knoppa Demeter, för att göra det på plats istället. Då vi kom fram stressade visade det sig att vår klass inte ens börjat ännu :/ hann då titta på ett par ekipage innan det var dags att börja med Rocco. Han var ganska "yvig" då jag började, föst svår att få till framridningen och sedan höll han nästan på att dra in i två hästar väl inne på banan. Efter ett tag lugnade han sig dock och showade runt på framridningsbanan :) Tyvärr inga bilder eller film på honom då mamma skulle starta bara fyra ekipage efter mig.. TRIST!!

Dumt av mig att ta ett par andra sporrar mot vad jag brukar ha, valde idag ett par som är ca 15mm med kula i änden istället för de raka 2cm jag vanligtvis rider med. jag tänkte mig att han skulle bli lite överladdad, vilket han visserligen var till en början, men då jag kom in på banan så "säckade" han ihop lite och de sporrar jag hade gjorde varken till eller från med tanke på att mina ben är ganska långa på honom :P Så nästa gång kör jag på de vanliga sporrarna så jag lättare kan förstärka skänkeln om det behövs.

Han var iaf ganska fin igenom programet en del missar och som sagt han blev lite matt/lång stundtals men många fina poäng och slutprocenten blev hela 67,81% och en 7:e plats :D


San Roccos första bedömning!

Sedan var det alltså mamma och vår fina ridskolehäst Uranos tur att visa upp sig och det var något de gjorde så pass bra att de belönades med hela 71,88% och en blågul rosett! Domaren, Jonas Andersson, berömde Uranos vid prisutdelningen och blev smått överaskad när mamma förklarade att han är en ridskolehäst. Inte många ridskolor som har så fina hästar och ponnyer som vi faktiskt har!

Innan start i "collecting ring"

Snygging!


Många sjuor och en del åttor!!

Han vägrade att stå still på kort tygel därav den "tråkiga" bilden :P

Fin eller hur?

Till slut var det äntligen dags för sista hästen, jag hade ju sista starten i klassen med Demeter. Hon var fin på framridningen men med tanke på att kraften tog slut vid hopptävlingen i lördags så ville jag inte rida för länge och hårt vilket var ett "mindre bra" beslut då hon inne på banan blev hastig och stark/pigg i speciellt galoppdelen. Jag är iaf väldigt nöjd med hennes första dressyrstart och vi red ändå ett klart godkänt program på 62,5%

På framridningen.. Som vi hade helt för oss själva eftersom jag startade sist :)


'
Finfin fyraåring :)



Inte så tokigt och som ni ser så fick vi ju en del låga siffror där det blev lite missförstånd så det kan nu bara bli BÄTTRE :) Och det verkar på domarens kommentar längst ner att han verkligen gillade henne.

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Ingunn

Grattis till Ann för vinsten och bra jobbat, Madde, kul att läsa att det går så bra!

2011-09-12 @ 08:34:37
Postat av: Fredrika Källström

Gud vilka härliga hästar du har!! :D



kram

2011-09-13 @ 22:34:01
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Emilia

Roligt att det gick bra med nya hästen! Och haha, saknar fortfarande Uranos :( Han är så duktig :)

2011-09-14 @ 15:00:26
URL: http://soautomatic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0