Duktiga dressyrfjantar!!

Publicerat: 2011-09-19 Kl: 20:47:22 | I kategori: Allmänt

Idag var mina dressyrspecialare väldigt duktiga och ambitiösa på lektionen :) Vi började med galoppjobb, skritt-galopp-skritt övergångar. Sedan övergick vi till att jobba på volterna och att utmed långsidorna "länga" galoppsprången. Egentligen fel ord med länga då man inte alls vill att hästen ska bli lång utan snarare tvärtom fast med större galoppsprång :) Detta är ju något som är mycket svårt, ja inte själa längningen utan UPPTAGNINGEN då hästen lätt lägger sig i ryttarens hand eller bryter av. Såsmåningom fick iaf alla tre till det riktigt bra och fick nog alla en liten "aha-känsla" :)

(google)

Idag har jag bara hunnit med att rida två hästar, visserligen gör det inte så mycket att Demeter inte gick idag heller likaså Elton som jobbat så bra senaste tiden. Jag hade däremot gärna hunnit med Poseidon men det får bli imorgon :)
Rocco fick ut och galoppera runt sjön och vi tycker nog redan att han börjat få lite bättre kondition! Han gjorde ett par klockrena byten i glädjen att få komma ut, något han visat upp så fint tidigare också. Bådar gott inför kommande galoppombyten så fort han blivit tillräckligt stark i sin galopp.

Rangun gick ett dressyrpass i ridhuset och började kanonbra och lagom till min lilla skrittpaus ringde en spekulant på Poseidon vilket jag tror blev ett lite för långt break för sedan blev han inte riktigt lika fin igen efter samtalet..

Nästa vecka kör vi igång med första programridningstillfället också! mer info om detta på hemsidan!!

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: christina

jag vill vara med och rida program ;) haha...

2011-09-19 @ 21:46:56
Postat av: Madde

det är bara å komma hem vännen!!!

2011-09-19 @ 21:59:35
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0