Någon som minns??

Publicerat: 2011-10-21 Kl: 20:09:21 | I kategori: Allmänt

Har lite gamla bilder i arkivet som jag inte publicerat!

Någon av er kanske varit med vid något av dessa tillfällen???


Tror detta var vid en av våra sommaravslutningar för typ "hundra" år sedan!
Ponnyn heter Mimmi och ryttarinnan är Kattis Eriksson, två av hennes döttrar har en häst uppstallad hos oss idag. Kan minnas att detta var grymt uppskattat och roligt att se på!




Som ni ser och vad jag även upptäckte så användes tydligen inte hjälm vid detta tillfälle :/
Väldigt snyggt stylat ekipage iaf.


Mamma red spegelritt på fina egna uppfödningen Elektra tillsammans med..

Hette hon Sara (?) som jobbade hos oss vid tidpunkten. Hon red Trischa - gick som skolhäst "till vardags".


Varje år var vi med på Taxinge-mässan (finns den fortfarande?) Vi hade detta året gymkhana med pirat/indian tema. Hästen var vår fina "Challe" Holmedown Cheiftan och piraterna är Sanna Eriksson på Challe, minns inte riktigt namnet på mittentjejen och till höger har vi Jannike Fager.

Här är ju JAG till vänster, Frida på ponnyn Rosita som var en privathäst i stallet och till höger Jennifer Folin.

Den gamla goda tiden minsan :P

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Sanna

Var det inte Sara Ljung som red Trischa. Hon som hade Leon, den stora galna fuxen som kastade av henne. Tjejen i mitten med Challe kan ha varit Sara Odeluis.

2011-10-22 @ 13:31:35
Postat av: Emilia

Haha, Challe! Det var länge sen. :)

2011-10-22 @ 18:53:28
URL: http://soautomatic.blogg.se/
Postat av: Madde

Tack Sanna du la de sista pusselbitarna! :)

2011-10-22 @ 22:13:08
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Christina

Rosita <3 jag komemr ihåg att jag inte fick rida på gymkanan....doc vet jag inte avrför..men jag var mkt upprörd över detta... :/

2011-10-23 @ 08:33:07
Postat av: Madde

NO! fick du inte.. ja minns faktiskt inte så mycket alls, man var ju så liten och det enda jag minns är ju tack vare detta kort :P

2011-10-23 @ 13:10:50
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: christina

på kortet längst upp är det ju Jennifer Folin som står och ska sälja lotter :p

2011-10-23 @ 22:20:07
Postat av: Christina

å Rosita var facktiskt inte bara privat häst..det var ju min och jennifers ;)

2011-10-23 @ 22:21:27
Postat av: ann

Det var länge sedan.... hade jag helt glömt bort, men vilket sjå det var med den där Taxinge marknaden

Kul med alla dessa tjejer

2011-10-23 @ 22:28:59
Postat av: Madde

Jo jo Christina, med privathäst menar jag ju att det inte var en ridskoleponny, mindes inte exakt vem som hade henne :)

2011-10-24 @ 21:30:38
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Det där är länge sen, vad roligt! Rosita var fin hon :)

2012-03-22 @ 20:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0