Mastodontdag på hästryggen!

Publicerat: 2011-10-02 Kl: 20:43:50 | I kategori: Allmänt

Blir ett kort inlägg har ingen större skrivlust ikväll.. Dagen har bjudit på både med och motgång och lite stolpe ut på de flesta hästarna känns det som..

Lady Ash - Gick LB:2 och kändes fin igenom hela programet en liten "miss" i slutet av skritten då hon stod emot men i övrigt bra genomfört. Domaren tyckte jag var lite snål då jag fick 61,667%

San Rocco - Gick ok på framridningen - inte lika fin som igår tyvärr och väl inne på banan hade vi lite kommunikationsproblem som resulterade i att han bland annat tänkte promenera över dressyrstaketet. Vi fick iaf 62%

Sir Elton - Var jättefin och duktig på framridningen men väl på banan fick jag honom inte fram till domaren :/ Så utmed den kortsidan blev det ju många låga poäng som drog ned procenten :/ Men superduktig därimellan så det kommer bli kanon med lite rutin! 54,33% blev det..

Demeter - Var katastrof då jag började på framridningen, for som ett popcorn och var stark blev bättre efter hand och inne på banan gick hon väl överlag bra men även här hade vi flera ställen med låga poäng då hon var smått opåverkbar då hon slog upp huvudet osv.. Domaren gillade henne dock verkligen så det var ju synd att vi inte kunda visa upp oss bättre - min enda åtta fick jag idag på henne. 58%

Så dags för LA:3

Tuareg - Kanonfin på framridningen och även väldigt fin inne på banan, skänkelvikningarna på hela diagonalen är lite svårt för honom men sedan tabbade jag mig ordentligt på sista uppridningen och halten där det blev totalt magplask :/ Han kändes så fin efter mellangaloppen och kom tillbaks kanon och riktigt samlade sig ca 10m före G hade jag visst glömt bort säte och skänkel för då föll allt ner i trav :( onödig miss! Vi fick iaf 64,516% - drygt en procent ifrån placering så utan den där missen kunde det nog blivit en rosett :P

Millet - var fin på framridningen och gjorde allt bra. Precis innan jag skulle in i collectingring började han dock gnissla på sina tänder :/ Han har gjort det ibland förut men bara väldigt korta stunder osv.. Nu gjorde han det från det att han började tills jag gav honom långa tyglar efter sista halten.. Detta är enligt TR inte något som ska dömas ner vilket många domare ändå gör. Inte Kicki som tur var :) dessvärre hade vi ett par stora missar som gav låga poäng då han "slog emot skänkeln" jag kan inte påstå att jag var på honom med skänkeln men men..  62,903%


Ture stod för dagens högsta procent! Bild ifrån i våras..

Helt rosettlösa blev vi iaf inte då mamma fick sköta detta idag med vår fina ridskolehäst URANOS! Som vi även fött upp själva. De kom trea i LB:2 och 7:a i LA:3!!

Fina Uranos och duktiga mamma..

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Ingunn

Bra kämpat! Helt obegripligt hur du orkar starta så många hästar på en och samma dag, och så många orutinerade dessutom. Grattis till Ann och Uranos!

2011-10-04 @ 10:27:30
Postat av: Madde

Tack! Ja kämpigt var det, värst med tidspressen emellan några av starterna men som tur var hade jag ju Ebba till hjälp :) Tycker ändå att tävlingen jag gjorde i våras hemma då jag startade fyra starter var mycket jobbigare, gissar på att det då berodde på att det var mycket svårare klasser men vad vet jag..

Å andra sidan så har jag den senaste tiden verkligen ridit 4-6 hästar varje dag så det är ju en träningssak också! :)



2011-10-04 @ 19:43:54
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0