Åhh vad bra! NOT

Publicerat: 2011-10-18 Kl: 21:55:57 | I kategori: Allmänt

Hela min mobil har raderats - och efter mycket om och men återupplivats dock med en del bortfall vad gäller mina appar :/
HELA min kalender har raderats!! Katastrof men just de senaste veckorna så har jag ju inte haft så många lektioner så jag tror nog ändå jag kan minnas dessa.. Så jag inte jobbar gratis och det blir gratislektioner :/

Jaja... Teknikens under.

Idag har det verkligen pissat ned! Det var ganska fint på fm men strax före lunch öppnade sig himmlen och sedan har det fortsatt.. När jag åkte från Ekelund var det små sjöar överallt och ridbanan stod nästan under vatten.. Enligt väderprognosen ska det tydligen regna även imorgon, och vi som hade tänkt hoppa :/ får se hur det blir med det för jag har ingen lust att rida ute i regnet!


Jag och fina Helios för några år sedan. Foto: Christina Crafoord
Som ni ser är det mycket HÖGT, på denna häst kände jag mig mkt sällan "höjdrädd" Mitt fina hjärta :) Men han har det toppen hos sina nya ägare och Gunilla såg honom vid en programridning för några veckor sedan så vi har lite "koll" på honom iaf :)

Jag har idag hoppat lillen Elton, vattenmattan hoppade han så fint! Måste ju träna på lite "läskiga" hinder.. Poseidon fick gå ut på långtur runt sjön tillsammans med mamma och fia på Arrobell och Limit.. Han skötte sig kanon även om han ibland var lite ängslig bakåt och verkade tro att någon förföljde honom.

Navange gick en kort sväng på utebanan, skuttade ett par gånger över ett sockerbitskryss men sedan började det regna för mycket så vi avslutade..

Rocco gjorde finfina galoppfattningar idag och jag tycker att högergaloppen blir bättre och bättre, det känns som att det verkligen hjälper med att rida ut och jobba galoppen samt att jobba på små hinder.

Såg idag att det är ett TV program imorgon jag måste se! "Sanning & konsekvens" på TV3 granskar imorgon en hästhandlare som sålt dåliga/sjuka/trasiga hästar.. Något som idag känns lite vanligt i försäljningsverksamheten.. Tror man verkligen ska kolla upp försäljaren vid hästköp och "dra öronen åt sig" om något verkar konstigt.. Tyvärr blir man ofta lite förblindad och kär när man hittar vad som kan verka som "den rätte hästen".. Så det är ju inte alltid så lätt att avgöra huruvida allt sker på rätt sätt.. men men man får ju gå den hårda vägen och lära av sina misstag..    ;)

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0