Vilken helg!

Publicerat: 2011-11-13 Kl: 22:50:28 | I kategori: Allmänt

Hejsan,

Slutet av veckan blev allt annat än lugn. Tidigt upp i fredagsmorse och så iväg till Södertälje på tävling. sofia skulle starta 1.20 på Kolibri o Millet.
Hon började med Kolibri som var lugn som en filbunke vilket resulterade i en helt annan ridning än vanligt tyvärr blev det stolpe ut hon ville helt enkelt inte så även nästa häst Millet som stannade på ut på samma hinder.

Där kan man se att man som tävlingsryttare har lätt att tappa fokus och bli störd av en ritt som man sedan upprepar. Då bestämde vi snabbt att det fick bli hopptävling även lördag i Eskilstuna som hade lokal hopptävling.
Efteranmälning och super ritter igen. Grattis Sofia det blev en klass på Millet i 1.00 där han tog en placering dubbel nolla och Kolibri hade ett ner i omhoppningen. I 1.10 så startade hon bara Kolibri som där tog en placering. Så det kan verkligen svänga snabbt. Det gäller att ej grotta ner sig utan ta nya tag och nu är tävlingssäsongen avslutad med ett gott resultat Sofia red även fina Memo som hon var felfri på i unghästklass 1.00 och ett ner i 1.10.
Snyggt jobbat
Tur att Jocke kunde avstå älgjakten!
När jag kom hem var det bara att snabbt ut och hoppa finaste hästen och sedan var det ridhuset som gällde tre lektioner på raken. Bla en grupp på 5 st som knappt ridit förut mycket kul var det oj vad duktiga de var.

Madde har under söndags em också avslutat tävlingssäsongen i Sorunda på Rangun. En fin 4:e plats på 66,5 % i MSVB:1. Grattis!

Så nu är det bara att träna på inför nästa säsong. Härligt.
Även jag har ju  tävlat färdigt för i år.

Själv har jag jobbat på för fullt i helgen - Telia var här på kurs lö-sön + mina vanliga lektioner så många arbetstimmar har det varit i helgen. Men det har gått bra roliga människor som ger mkt energi både mina ordianrie grupper + kursen.
Avslutade dagen med en lyckad "hopp-markarbets" övning tyvärr hade jag en avsittning i sista gruppen. Tur att det ej sker oftare. Det som gått så bra hela helgen.

Thaleia är ett litet monster som redan tröttnat på boxvila. Tar av sig sitt bandage ideligen när jag skulle fixa till det i lördagskväll så hade jag hjälm på mig då tog hon tag i knoppen och drog i hjälmen. Har tejpat bandaget men naturligtvis så lyckas hon ändå att dra ut padden inunder......ska bli skönt när dessa veckor är över.

God natt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0