Maskerad-dressyr!

Publicerat: 2011-11-27 Kl: 22:19:44 | I kategori: Allmänt

Som några säkert vet så ska jag ordna en maskerad-dressyr den 10 december hemma på Ekelund!

Mer info och anmälan finns på anslag i stallet samt på vår hemsida: ekelunds-ridskola.se

Detta är något jag gärna själv skulle vara med på men vem ska då annordna kalaset?? :P

Många verkar ha "dålig" fantasi med vad de ska klä ut sig och sin häst till.. Det är ju BARA er fantasi som sätter gränserna!!

Jag har här nedan lite bilder mer tips på utklädnader!


Vi startar med en smått galen bild på mig själv och Helios vid en maskeradhoppning för ett antal år sedan. Ett tips - Skippa klackarna :P


Bild jag hittade på nätet ifrån Globen..
Hehe ja kommer nån in sähär med sin häst så kan jag nog garantera en vinst i maskeradtävlingen!!


Riddare?? (Google)


(Google) vet inte vad de ska föreställa men lite kul var det - SJÄLVKLART får man ej rida utan hjälm som de gör på denna bild.


(Google) jag tror de ska föreställa två hundar :P


(google) En liten ponny som Rudolf


(Google) EXTREMT söt! Ballerina ekipage..


(Google) haha.. detta ser ut som är jag och Fia klädde katterna i våra dockkläder när vi var små!!

Ja det var som sagt lite tips!!

Någon som har fler ideer eller roliga bilder att dela med sig av?

Förutom dressyrtävlingen, LC:1 och LB:1 kan man rida, så ska jag även ha en "Julklappshoppning" den 22 december på Ekelund. Då väljer man höjd och rider en sk Clear Round - rider man felritt får man rosett och jag lottar ut två "hästklappar" bland de tävlande under dagen.

Till båda dessa tävlingar har jag beställt hemm lite roligare och annorlunda rosetter!!

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: christina

jag hade lätt klätt ut mig till typ...catwomen...eller pippi långstrump för att göra det enkelt ;)

lr...polis :D

2011-11-27 @ 23:03:24
Postat av: Erika

Här kommer lite bilder som jag tog på Nordanstigs Hästrally i somras. Som avslutning av dag ett så har de alltid en maskerad, så du kanske får nåt uppslag därfrån..:)



http://aliva.blogg.se/2011/july/hastrally-bildbomb.html

2011-11-27 @ 23:37:30
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Anna Groth

Jag har en bild på mig och Trischa från någon maskerad på Ekelund för säkert 10 år sedan. Då tror jag det var ett Astrid Lindgren-tema för jag är i alla fall Karlsson på taket och stackars Trischa har en stor hemmagjord propeller i pannan, haha. Tur att hon var så snäll, det är nog inte alla hästar som hade uppskattat det =)

Men det är kul att ha dom där gamla bilderna kvar!

2011-11-28 @ 21:31:19
Postat av: louise

hehhea madde man kan ju inte klaga på klacken ialla fall!! <3

2011-11-29 @ 20:45:42
Postat av: Madde

Vad kul Anna! Om du har möjlighet och vill såklart så får du gärna skicka över den så kan jag visa den här i bloggen :)

2011-11-29 @ 21:21:00
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Anna

Madde: det är ju tyvärr en gammal "framkallad" bild. Har den hemma i Mariefred men kan kolla nästa gång jag åker hem om den kanske går att scanna in =)

2011-11-29 @ 23:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0