Måndag igen..

Publicerat: 2011-11-14 Kl: 21:37:26 | I kategori: Allmänt

och det är kallt som sjutton! Galet nedkyld efter mina två lektioner nu på kvällen.. Men verkligen duktiga elever, mina yngre barn fick idag trava bommar och rida en slingrig bana med serpentiner runt sockerbitshinder osv.. Dressyrtjejerna fick träna på lite programdelar inför helgens KM i dressyr på söndag, hoppningen går på lördag :)

Mamma skrev ju om Fias tävlingar i helgen och jag tänkte då stoppa in några bilder ifrån i somras på henne och "Memo"

Hehe lite lustig stil på detta kanske :P

Åhh vad jag redan saknar sommaren och värmen :/

Idag har jag longerat Hera för första gången vilket gick bra men hon tyckte sadeln var lite konstig så jag lär få jobba henne mycket ifrån marken innan det är dags att sitta på henne. Det gick ju väldigt bra med Thaleia men nu verkar det alltså bli lite mer "markjobb" innan uppsittning på riktigt.

Bell's Hera

Jag har ridit ut på först Elton tillsammans med Fia på nervvraket Kolibri och sedan Rocco tillsammans med Fia nevvrak nummer två - Mille.. hehe spookyhästar idag..

Poseidon tömkörde jag på utebanan och han var DÖFIN i vänstervarvet som jag började i vet inte om han blev lite trött sedan kanske men höger var inte riktigt lika bra. Tänk om han kunde gå så när man satt på - då skulle han kanske inte vara till salu.. haha

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Monika

Tänk vad olika unghästar reagerar på. Det enda som vår Frey inte varit nöjd med, och som fortfarande är lite otrevligt tycker han, är att ha bett i munnen. Då är han ändå riden nu 10 veckor kontinuerligt, och jobbad med från marken ca 3 veckor innan dess.

kram Monika

ps Grattis igen till placeringen med Rangun, och grattis till Fia och hennes fina ritter i helgen.

2011-11-15 @ 07:36:51
Postat av: madde

Ja bettet kan vara lite svårt för en del, Thaleia var mycket besvärad de första gångerna men jag trycker i dem godsaker som morötter och äpplen för att de ska lära sig att acceptera bettet i munnen.

Vissa kanske kan tycka att detta skulle vara nån form av "muta" men jag anser att det är ett mycket bra sätt att få dem att slappna av med bettet i munnen.



Jag tränsar iprincip aldrig utan att ha en morot eller äpple - oavsett häst.

:)

Madde

2011-11-15 @ 13:12:31
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0