Havreskal..

Publicerat: 2011-11-07 Kl: 21:23:36 | I kategori: Allmänt

Ja det är väl lika bra att jag berättar om mitt genialiska drag att tugga hästfodrer :/ Brukar smaka på foder som luktar gott eller så för att se hur det smakar, Ranguns Enzion för hovarna luktar mkt gott och det står ju att det smakar knäckebröd för att hästarna ska gilla det - då måste man ju testa själv. Rocco & Kolibri äter Kraft pellets, vet inte vilken sort men ibland när jag fodrar så tar jag en pellets och smaskar i mig, vilket jag även gjorde i lördags då oturen smällde till..
Så nu har jag vad det verkar som ett havreskal sitter fast i halsen :/ Inte skönt och inget jag ätit har hjälpt, imorse hade jag fruktansvärt ont då jag vaknade men på dagen när man gör annat och äter osv blir det ganska ok ändå..

Som tur var har jag ju en "egen" läkare :) Ebbas fantastiska mamma som tydligen hade en granne som var öron/hals läkare, så imorgon ska jag ringa dit för att boka in ett besök - och vad kul jag som älskar allt vad sjukhus osv heter.. Men jag kan ju inte gå runt och ha ett skal i halsen så det är bara att bita ihop!

Så nu är de som idiotförklarat mig då jag tuggat hästfoder nöjda såklart - typ familjen.

Idag har jag iaf skrittat på lilla Thaleia igen, ska bli imorgon också för på onsdag åker hon för operation till Strömsholm så sedan lär hon vara konvalecent ett tag framöver. Vi ska hämta hem Hera ifrån Ylva så vi kan sätta igång med henne under den tiden :)

Rocco, Poseidon och Rangun har fått gå ut i skogen, idag äntligen en annan väg än den tråkiga "runt sjön" som vi tjatat med den senaste dryga månaden pga jakt och lera/regn.


Det var ju ett tag sedan skogsstigarna var såhär gröna, mysiga och framför allt TORRA.. Fia och Kolibri skrittar framför..
Elton red jag ett dressyrpass i ridhuset, lite kärv till en början men på slutet blev han riktigt fin och jag red utan sporrar idag - måste ju gå att rida utan dessa också.

Mina söta måndagsbarn fick träna på "Ruter ess" som jag kallar övningen, en övning man faktiskt kan göra på alla typer av grupper/nivåer då det går att anpassa den efter eleverna mycket bra.
Dressyrtjejerna fick rida HELA passet (utom framtrav/nedtrav) UTAN stigbyglar - mycket nyttigt och man kan snabbt se skillander och förbättringar. Vi jobbade mest på volterna med övergångar och tempoväxlingar OCH att behålla sitsen :)


Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0