Härlig respons!

Publicerat: 2011-11-24 Kl: 20:56:14 | I kategori: Allmänt

Kul med sån respons på min första tävling här i bloggen!! :)

Idag har vi alltså varit hos Pether igen, äntligen!! Jag fick premiärvisa Rocco och rida av bara f*n kan jag säga, Roccan var geomblöt - en underdrift nästan haha.. Det rann av svett så imorgon kommer han nog vara ganska mör i kroppen.. Får bli en lång promenad ut i skogen för hans del imorgon.

Dagens pass för Pether var iaf GRYMT bra, han är helt amazing i sin sätt att undervisa och förklara. OCH framför allt att få ut det absolut bästa ur varje ekipage. Men som sagt man får RIDA och det är JOBBIGT - men det är så verkligeheten ser ut, det finns inga genvägar.
Jag fick idag jobba med att få ut halsen - inte dra i tyglarna :/ - och få igång honom mer för skänkeln. Han ska ridas för skänkel och säte INTE handen.. Högerhanden är ju svår som tusan i högervarvet, men jag är väldigt medveten om detta och tänker på det iprincip hela tiden då jag rider!

Rangun på Arphus i april tidigare i år..

Elton var jätrefin och duktig idag vid vårt lilla dressyrpass i ridhuset, jag kunde rida ut halsen och formen riktigt bra :)
Red även Lady på morgonen innan avfärden till Arphus, och även hon var finfin!

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Bodypalace

En av de trevligaste hästbloggar utan tvekan =)

2011-11-25 @ 14:48:34
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Madde

Tusen tack "Bodypalace" - dina ord värmer :)

2011-11-25 @ 23:02:37
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0