Värmen är tillbaka :)

Publicerat: 2011-05-07 Kl: 21:21:17 | I kategori: Allmänt

Go' kväll!

Jaha idag har vi alltså tävlat - dock utan större framgångar :/ Tävlingen arrangerades av Flensbygdens RF och hölls på Helena Widells anläggning, Jällsjö Gård. Limit var först ut då vi kom fram och han kändes riktigt fin på framridningen, väl inne i ridhuset som för övrigt var mycket svalt och skönt "dog" han återigen :S Katrastrof!!! Tog mig igenom hela programmet vi blev dock uteslutna pga "istadigheten".. Tog iaf protokollet och såg att jag ändå fått drygt 50% - ganska bra för hur han gick måste jkag ändå medge..

Rangun kändes fin på framridningen började dock ca 10min för tidigt och sedan blev klassen nästan 15min försenad - ingick inte i min plan! Programmet började bra men då vi kom  till galoppen och gjorde första enkla bytet la han tungan över bettet och behöll den så resterande delen av årogrammet :S Vilket gjorde honom smått opåverkbar poch jag missade förvända galoppen där han böt på tok för tidigt. I övrigt kändes han fin och jag fick bra kommentarer och tror det iaf var två 8:or. Slutade på drygt 62%

Skrutthäst! Han hade en period i höstas då ´han la tungan över bettet så jag hoppa shan inte fallit tillbaks i detta..

Lagen blev fyra och femma och nu inför sista omgången så ligger lag 1 3:a och lag 2 delad 4:a..

Tog mig ann lille Elton då vi kom hem igen! Lite longering och sedan red jag några varv på utebanan - han var superduktig! Kul liten häst :D Han fick sig också en ordentlig omgång med ryktborsten efteråt - bort med allt hår!

 

Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0