Rida rida RIDA!

Publicerat: 2011-05-24 Kl: 20:49:32 | I kategori: Allmänt

Idag har jag hunnit med ganska många hästar -något jag skulle vilja varje dag men det hinns inte alltid med och man skulle gärna ha en hästskötare som kan förbereda och ta hästarna när man är klar. Den största delen av tiden läggs nämnligen på att göra iordning hästarna före och efter. Nu när det regnat en del är ju självklart flera av dem ganska skitiga då de kommer in också :/ vilket tar enormt mycket extra tid då jag verkligen inte vill rida på en "halvborstad" häst.

Blankt ska de va!!
Jag och Rangun :)

Startade med Elton på ridbanan imorse, efter en stund blev han ganska så fin men man måste "jaga" igång honom en del först. Imorgon ska han på gå ut och galoppera på framåt!

Sedan blev det Navanges tur, också på utebanan, han var fin och jag gillar hästen och tror det kan bli en riktigt trevlig individ även om det självklart är en del jobb kvar. Först och främst med styrka.

Innan lunch hanns även Demeter med som idag fick sig ett dressyrpass i ridhuset - Fia frågade ju förra veckan när det var dags för henne att debutera på tävlingsbanan. Så jag tänkte det kanske kund vara bra att rida i ridhuset också så man kan träna på lite mindre yta än utebanan och även rida lite linjer och delar u program :)
Hon var iaf kanonfin som vanligt!!!

Därefter lagade jag lunch till gymnasietjejerna och sedan direkt upp på Rangun för ännu ett dressyrpass i ridhuset :) Han var riktigt fin - hoppas vi kan hålla formen över helgen - tävling på söndag!

Red Lady på em, hon var lite motspänstig till en början men blev sedan sitt fina jag igen och vi jobbade en del med förvänd galopp och sluta/förvänd sluta på volten. Lite bakdelsvändningar som hon tycker är jobbigt och så en kanonfin ryggning. Tidigare var ryggningarna svåra med henne - hon lär sig snabbt och lätt måste jag säga :D

Lady Ash

Direkt efter Lady var det dags för en privatlektion för Bella på Chanel & sedan hoppträning på Limit för Erik Berggren! Gick både rikitgt bra och även lite mindre bra :P En av de första rundorna där vi red på lite kortare avstånd gick riktigt bra!! Fick beröm av Erik och han valde ut den rundan till den bästa av alla i gruppen :D Happy me! Livrädd var jag då de släpat fram den hemska muren men Limit han hoppade så snällt så.
Då vi skulle hoppa banan igen var vägarna ändrade och det mesta blev ganska dåligt men sedan fick jag hoppa igen och då blev det ganska så bra igen. Mycket nyttigt att hoppa också - även för derssyrridningen :)

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0