Regnet det bara öser ner..

Publicerat: 2011-05-17 Kl: 17:06:27 | I kategori: Allmänt

Åh  det bara regnar och regnar.. Visserligen kanon för gräset som nu växet och frodas samt den nygrusade vägen - perfekt för galoppjobb med hästarna!
Jag, mamma & Fia var ute en sväng "runt sjön" (en slinga på ca 7km) och galopperade Limit, Arrobell & Mille.. Lite svettiga hästar blev det. sedan tog Fia Rangun och jag lille Elton ut "runt Torsten" (en ganska kort slinga med en kort skogstur och sedan grusväg). Han var kanonduktig och vi galopperade också en bit, där han fick in ett sött litet bocksprång :)
Elton i sin stoora gräshage där han går tillsammans med den andra "nykomlingen" Navange.


Medans vi red förberedde Maria Demeter som jag sedan bytte till och vi red en nu tur "runt sjön". Demeter skötte sig exemplariskt och vi galopperade ganska mycket - det var hennes längsta tur hittills!

Äntligen börjar det bli lite ordning och red här på gården :) I lördags fick pappa (på marken) hjälp av Peter Vesterinen med uppspikning av foder utanpå kafeterian. Blir kalassnyggt!! Nu fattas snart bara speglar i nedkant under fönsterna :) och som jag längtat och tjatat efter de där speglarna.. Kommer bli kanon!

Såhär såg det ut i tisdags då Elton fick sina två (mycket stora) vargtänder utdragna samt tänderna lite raspade av vår duktiga veterinär Tove Björksten som tidigare jobbade på Strömsholms Djursjukhus. Sofi som går i vår gymnasieklass aggerade assistent och "huvudhållare" då han fått lite "trött & snäll" som Tove kallar det :P

På em nu har jag haft en lektion för Bella på hennes ponny Chanel - gick riktigt bra - bästa passet hittills :) Hon fick bland annat träna på LC:2 programmet. Emma som också brukar rida varannan tisdag hade lyckats klämma fingrarna i en dörr :S ONT!

Red Lady på morgonen innan regnet kom, hon var som vanligt mycket fin och det börjar verkligen lossna med henne nu. Hon får lättare och lättare för att flytta sig sidvärts och forma sig :)

Nu ska jag fixa middag till gymnasietjejerna som idag har fått se hur det fungerar i ett travstall då det varit på besök på Mälsåker. Efter detta blir det TK-möte.

Någon som kikat på hemsidan föresten? Isf - vad tyckte ni? Kanske finns önskemål på något ni tycker saknas?

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag tycker hemsidan blir super fin ;) men mycket dåligt med kommentarer var det här :/

2011-05-18 @ 19:40:46
Postat av: Madde

haha tack Christina! jag tar "icke kommenterandet" som att allt är kanon och inget behöver ändras på eller saknas :D

2011-05-18 @ 19:58:18
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: sofia N

men mig har du ju redan fått veta vad jag saknar på hemsidan :)

2011-05-19 @ 14:58:53
Postat av: Madde

jaja Sofia - Jag SKA sätta in Simson :D

2011-05-19 @ 20:16:20
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: sofia N

haha :) fast han är ju med ändå men iafl :)

2011-05-19 @ 20:22:46
Postat av: Mamma Mu

Hej!



Jag saknar ett lektionsschema (typ det som sitter i stallet). Kan vara bra att kunna kolla hemifrån vilken vecka det är lov osv.



Soliga hälsningar!

2011-05-20 @ 15:40:48
Postat av: Sofi.V

neeeej!! tog du bild när jag kämpar med Eltons tunga huvud!!!!

2011-05-27 @ 18:52:23
Postat av: Madde

"Mamma mu" - Jag ska försöka komma ihåg att lägga in detta när jag fixar med hemsidan, nu är det ju dock bara ca 2-3 gånger kvar för terminen :)

2011-05-28 @ 09:55:34
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0