Regn!

Publicerat: 2011-05-03 Kl: 20:22:28 | I kategori: Allmänt

Vilket skitväder vi haft idag!!!! Snöat flingor stora som snöbollar och på em sedan massa regn.. Hästarna tyckte det var sådär.

Red Limit ett dressyrpass på morgonen, mamma hjälpte mig, Maria på sin pålle och Fia på Kolibri.. Limit gick stundtals riktigt bra men känner att det är nog ändå kandar som gäller för hans del framöver.. Sedan lite stallfix inna jag lagade lunch till oss och gymnasiet.


Jenny som har Cally (vår gammla fina lektionsponny) har bestämt sig för att försöka få henne dräktig nu i vår!! Superkul :) jag ska hjälpa henne nu ikväll att kolla runt efter nån fin hingst.. Hon har ju mycket fin stam och mamma tyckte att Jenny skulle ta en New Forest hingst så det blir en fin liten New Forest - vi får väl se vad vi kan hitta :)

På em hjälptes jag och Fia åt med Poseidon och sedan red jag Demeter i ridhuset som nu var så fin och snäll igen :P Förhoppningvis var det en snabb trotts hon gick igenom! Ruskigt fin pålle är hon iaf..

Sedan fick Rangun ett lugnt joggingpass i ridhuset, han kändes ganska mör i kroppen idag och efter ett hårt träningspass är det viktigt att de får komma ut och röra lite på musklerna så de inte stelnar till. Väldigt mjuk och fin trotts lite "matthet".. Maria fick prova på "Navange" - råder lite delade meningar i huruvida han ska kallas Navange eller Flygarn.. :P Hmm Jag tycker iaf det förstnämnda. Han gick mycket bra med henne och med Marias långa ben såg han inte ett dugg stor ut.

Pappa sladdade vägen nu på em/kväll så imorgon blir det till att ut och cantra på vägarna med alla hästar!! Looking forward to it! :D Efter den långa torkan har ju vägarna varit hårda och stumma som alsfalt..

Sedan hade jag lektion först för Emma på Sixten som jag även red några varv - hon fick fortsätta med arbetet vi gjorde på lektionen igår och han blev riktigt fin. Därefter Bella på Chanel som också fick fortsätta med att böja och flytta sin ponny sidvärts.

Direkt efter satt jag upp på Lady som idag var mycket fin men hon verkar faktiskt ha bytt varv - vilket som hon är svårare i. Tidigare var hon svårare i vänster varv men nu har hon alltså bytt :P Lustigt hur det kan vara.

På lördag är det dags för andra omg i Div 1 i Flen.. Rangun känns verkligen på topp! Ska bli kul att få komma ut och tävla :)

Nu ska jag se om jag kan kolla på svt play då jag missade världscupen på tv i helgen :)

Kram  Madde
Kommentarer
Postat av: Christina

kolla in den här --- > http://www.dimmansstuteri.com/horses.asp?do=visa&id=48

Han är en helt underbar hingst!

2011-05-03 @ 21:25:06
Postat av: Christina

jag tyckte att jag skickade en kommentar men tydligen inte!! :/ well, om det ska vara new forest ska det vara Eros!! http://www.dimmansstuteri.com/horses.asp?do=visa&id=48 han är helt fantastisk ;:D

2011-05-03 @ 21:30:03
Postat av: Ann

Finaste Cally vore kul om hon fick ett föl. Klart att det ska vara en nf hingst

2011-05-03 @ 22:44:42
Postat av: madde

Han var fin Christina!! Ja tycker ju iof att de ska vara en stor D så det förhoppnigsvis blir en D ;P

2011-05-04 @ 06:10:27
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0