Grrr - Halsont!

Publicerat: 2011-05-28 Kl: 10:14:16 | I kategori: Allmänt

Misstänkte att det skulle bli svårt att hålla sig frisk då alla i ens omgivning är sjuka :S satt ju i bilen tillsammans med två snorande och hostande familjemedlemmar - mamma och Fia till och från Stockholm. Samt Maria G som också är sjuk i stallet. När jag vaknade imorse så kände jag att halsen inte var på topp, nu har jag druckit lite te som jag hoppas ska hjälpa. Hatar att vara sjuk - VILL INTE!!!

Det är svårt såhär års när det är kanonvarmt och sol ena stunden för att 2min senare blåsa storm och regn :/ Omöjligt att inte bli kall.

Idag fick jag alltså lite sovmorgon och nu ska jag starx packa ihop mina grejjer för att åka till Ekelund. Väl där ska jag sätta fart med att rida hästarna och sedan ska Ebbarida lektion kl.16 och sedan "Ungdomsprojektet" kl.17. Idag ska alla i projektet rida tillsammans :P Kommer alla, saknas ofta flera, så blir de totalt 13st! Spännande men på många ridskolor är det ett helt normalt antal elever i en grupp.

Då jag gick ridledarutbildningen på Strömsholm var vi så många - VARJE pass i ett litet ridhus. Vi hade det fina gammla vita ridhuset som är ca 18*36m. Men detta gick kanon och det är mycket nyttigt att rida så många då man verkligen måste hålla fokus och inte kan sitta och titta ner på ens händer.
Att vara så många skulle dock inte fungera i en grupp med nybörjare eller mer orutinerade ryttare då det kräver ganska mycket av både ryttare och hästar för att ordningen sla hållas.


Bild ifrån mycket länge sedan, gissar på ca 2000. Eftersom ridhuset är "litet" och träet fortfarande ser "nytt" ut. Vi byggde första delen av ridhuset 1998 om jag minns rätt :)
Hästarna på bilden är från vänster: Hill Side Star II, Jazza, Lattjolajban; Gumman, Robin(tror jag) och så Cally sist.


Troligtvis är säkert den andra halvan av ridhuset tom när det är dags för tjejerna att rida men jag tänker nog öndå använda mig av bara halva då det är bra att träna på för dem :)

Direkt efter lektionerna sedan har jag superbråttom då vi, jag och Anders, ska till Strängnäs för att fira ett kompispar där båda fyllt år i veckan :) Så troligtvis blir det inget mer inlägg idag.


Imorgon är det tävlingsdax!
Då är sista omgången i Div I!! Så nu gäller det att alla är på topp -både hästar och ryttare :)
Gnesta känns som en svår nöt att slå då de vunnit ganska överlägset de två första omgångarna men de andra lagen har varit lite ojämna så nu gäller det!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0