Tidig dag :)

Publicerat: 2011-03-10 Kl: 18:17:05 | I kategori: Allmänt

Japp idag har allt flutit på mycket bra och "smärtfritt" :) jag började med att rida dressyr på Rangun på morgonen & han kändes fin, mamma tyckte han såg bra ut så det känns ju bra inför morgondagen.. Min plan är att rida ett kort pass hemma på em innan vi sedan åker till tävlingen som börjar kl. 18, jag har startnr. 7.
Då kan jag bara värma lite kort innan start sedan, har aldrig varit i Farsta förut så jag vet ingenting om den anläggningen.

Imorn så!!

Sedan stallfix och Sofia hade ju som vanligt barn ifrån skolan ett par timmar på fm. Lunch och kl.12 åkte sedan Fia, mamma och två från stallet Sofia B & Johanna B till Arphus med Mille för att hoppträna för Pether. Guess what?! Fia druttar i backen!! Får väl skaffa en sån handikappsadel där man kan spänna fast ryttaren om hon inte ser till att hålla i sig :P hehe Hon gör förhoppningsvis ett eget litet inlägg här i bloggen ifrån dagens träning..
Mamma sa att Pether nog tyckte han var mer hopp- än dressyrhäst.. Högt fick de hoppa också :s HU!
Jag sa till henne att ta med kameran så kunde ju någon fota - men ICKE!! Hopplösa unge - jag har ju nästan inga bilder på Mille alls då han hoppar.


Medans de var och roade sig på träning hjälpte jag far att köra in nytt råspån till stallgången samt vattna detta.. Supersnyggt, skönt och tyst är det nu i stallet.. har tagit bild men lägger in de senare ikväll för jag har lovat att vi ska se en film och så har jag massa jobb med hemsidan som väntar :P Jag har redan gjort lite ändringar om ni vill kika :)
www.ekelunds-stuteri.se

Jag red även Fias pålle Limit på em, han tyckte det var jobbigt och likaså jag.. Hade mycket hjälp av gårdagens tuffa pass på Mille för jag hade verkligen med mig sätet!! Fick stundtals lite kramp i vänster överarm men ohh så fin han var :) Imorgon ska jag rida honom igen - han ville det sa jag till Fia.. Hehe
Fia & Limited Edition hos ERF i sommras..

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Monika

Ni kanske skulle byta hästar du och Fia? ;=) Så kan hon få en hopphäst till och du en något lättare dressyrhäst.

2011-03-11 @ 08:04:13
Postat av: Fia

äsch, avrammlingen var bara för att det skulle gå så himla bra sen! Lycka till idag Madde! =)

2011-03-11 @ 11:13:42
Postat av: Madde

Ja jag sa faktiskt det till Fia igår och hon verkar ju inte helt omöjlig :P prova kan man ju kanske göra iaf.

2011-03-12 @ 08:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0