Pappersjobb :-P

Publicerat: 2011-03-02 Kl: 21:57:11 | I kategori: Allmänt

Ja när man arbetar med hästar så är det i alla fall omväxling på sysslorna. En sak som jag tycker mindre om är pappersjobbet. Jag planerar gärna kurser etc. Men att hålla reda på papper, sätta in i pärmar, fylla i närvarokort etc det går bort. (om man fick välja)
Härlig tur ut med finaste pållen på morgonen, mockning mm, lunch och när jag kom ut i ridhuset så höll Sofia o Amanda G på med nästa omgång hästar. Det såg så kul ut så jag sprang faktiskt ut i hagen o hämtade lille fine Bosson.
En väl så avancerad bana hade de byggt med bommar på marken förutom ett räcke med en svensk flagga på. Långa och korta galoppsprång, böjt spår och rakt spår. Riktigt kul var det.

Lite telefonjobb också då vi har hästar ute på annons tur att man har headset så man kan jobba på ändå. Fast ibland glömmer jag det som idag och då åker ridhjälmen på så kan jag stoppa telefonen innanför den.

Därefter så var det möte med klubbens SISU konsulent Jenni som är mkt trevlig och dessutom ridlärare. Bra med någon som är väl insatt i ridsporten.

Men det tog så lång tid med dessa s..ans papperen så det fick bli lite fil innan mina lektioner i kväll.

Imorgon så har jag ju inga lektioner (vanliga) däremot 4 privatträningar + en del hästar som skall ridas. Så dagen kommer att snabbt fyllas. Har i alla fall fått tag i Pether så det blir träning på måndag. Tror att det blir Rangun o arro Bell som få åka så får vi hoppas på en tid till med de andra.
Nu är det mera pappersjobb innan läggdags-fakturor :-P.
Ann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0