Ooold pictures!

Publicerat: 2011-03-14 Kl: 11:00:00 | I kategori: Allmänt

Fick ett härligt mail av "Cally-Jenny" men "söta" bilder ifrån unga dar på Ekelund!!

Är ni redo för här kommer de!!


Vi mjukstartar lite mer en ponnybild på underbara LUKAS! Hur många av er läsare minns eller kanske till och med har något roligt rid/stallminne tillsammans med denna ponny??
Skriv en kommentar!
Själv har jag haft superkul med denna ponny dår vi på sommrarna red ut massor och mös i skogen där vi letade nya ridstigar osv.. På den tiden kom ju hästtjejerna ut till stallet på lov och helger för att umgås med både hästar och varandra - grymt kul hade vi för jämnan. Förstår inte varför alla barn/ungdommar idag bara sitter inne i stan istället för att åka till stallet :S


Såhär kul hade vi om dagarna.. Ska se om jag kan namnge alla på bilden.. Från vänster Johanna Karlsson, undrar om tjejen i rosa tröja inte är jag? Hmm isf sitter jag på Johanna Sandmark och till höger har vi Rebeca Olausson samt lilla Lukas förstås!


En rundkindad Madde med jag gissar på Aramis men jag är inte helt säker.. Ser ut som vi hopptävlat kanske?


Detta minns jag som om det var igår (nästan) vi brukade ofta sova i klubbis, då såg det lite annorlunda ut jämnfört med idag. Just denna kväll hade vi make-up på schemat därför ser vi ut som "skräcködlor" haha
Från vänster har vi Jenny Almqvist, jag själv, Anna Rose'n och framför ligger systeryster med smink i hela fejjan :P Vi brukade "sova" i sovsäckar och hade grymt kul - sömn blev det ju sällan så mkt av..


Ännu en övernattningsbild.. Vet inte helt säkert vem blondinen i lampskärmen är men gissar på Susanna Toll? I mitten har vi iaf Johanna Sandmark och jag gissar på Jenny Almqvist i botten - hon brukade få stå ut med det mesta :P


Gumman!! Kul att vi faktiskt pratade om henne idag.. Denna bilden ska in på hemsidan & den på Lukas såklart..
Gumman kom till ridskolan tillsammans med Bonzo och de köptes av en hästhandlare. Hon var en egensinnig dam med mycket egen vilja.

Måste jag leta igenom mina egna fotosamlingar efter fler godingar :)

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Emilia

Det jag minns från Lukas är att han nog var den första hästen jag red, när jag provade på och sådär. Var så länge sen!

2011-03-14 @ 11:18:16
URL: http://soautomatic.blogg.se/
Postat av: Carolina

Kommer ihåg aramis som om det va igår han va här.

han va ju bara för snäll!

2011-03-14 @ 11:51:21
Postat av: Christina

tror jag tävlade lukas på ngn lokal hoppning....

2011-03-14 @ 12:41:46
Postat av: Emma Åkesson

Lucas var absolut bäst!! Den hästen som jag definitivt lärde mig mest på. Det starkaste minnet är när vi hoppade KM och han stannar och bajsar 3 meter innan sista hindret i omhoppningen, haha. Den ponnyn var mer än guld värd!

2011-03-14 @ 14:48:47
URL: http://emmaakesson.devote.se
Postat av: Häst lover

Jag kommer ihåg när Lukas la sig mitt i ridhuset under en lektion!

2011-03-14 @ 15:41:30
Postat av: Johanna Eriksson

Gumman var min absoluta favorithäst under min ridskoletid på Ekelund = )

2011-03-14 @ 16:15:59
Postat av: jenny

det är du i lampskärmen madde! (tror jag)

2011-03-14 @ 17:08:16
Postat av: Ann

Vad smal o smärt han såg ut Lukas har för mig att han mest var superrund och egensinnig. Barnen fick lära sig att driva ordentligt. Hoppas han får mkt gräs i Trapalanda

2011-03-14 @ 21:33:57
Postat av: Anna Groth

Vilken nostalgi, klart att man kommer ihåg dessa fina hästar! Lukas var min första sköthäst och också den första hästen jag trillade av :P Nu är det 6 år sedan jag slutade rida på Ekelund men jag har fortfarande ett foto med Lukas hemma på väggen.

Gumman hade jag på ett ridläger och även med henne hade jag en spektakulär avsittning. Det var en KM-hoppning och näsblodet flödade på min vita skjorta, haha. Men båda dessa var favoriter och lärde mig väldigt mycket!



Andra Ekelunds-favoriter jag pratar om än idag är Mikaela, Challe och självklart den häst jag nog älskat mest, Trischa.

2011-03-14 @ 22:37:43
Postat av: Madde

Vilka härliga minnen ni har! Jättekul att få sån respons på dessa gammla bilder :) Lukas lärde många elever att "sitta av" jag själv har provat på detta med honom fler gånger än ja kan minnas..

2011-03-15 @ 07:29:15
Postat av: lovisa

godmorgon, allt bra?:)

2011-03-15 @ 07:42:49
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0