Min stjärna!

Publicerat: 2011-03-07 Kl: 21:23:28 | I kategori: Allmänt

Idag har jag och mamma varit på Arphus med Arrobell och Rangun. Jag är verkligen kanonnöjd med passet och Pether är så grymt bra! Han passar mig perfekt!! Jag och Rangun fick jobba ganska ordentligt, väldigt svettiga blev vi båda två. Vi fick "blåsa runt" i full galopp och trav för att få igång honom och att ta bättre stöd på bettet. Fungerade SÅ bra :) På slutet sedan fick han riktigt fin trav med härlig schwung i steget..

Är han inte fin? Taget 2010 hos Gripens RF

Dessvärre lyckades han återigen trampa sig själv på vänster bak i transporten - trotts lindor, boots och stora transportskydd :S Alldeles blodig var han när vi kom till Arphus, var ingen större fara men blir så frustrerad varför kan han inte hålla isär sina ben och "fötter".. Upptäckte idag att muggen jag trodde han fått på vänster fram och bak (vita ben) som dök upp för ett par veckor sedan inte är någon vanlig mugg utan verkar vara samma konstiga åkomma Helios fick en höst. Vi testade allt på honom utan större resultat och han hade det på sitt vänstra bakben som dessutom blev mycket svullet :S Ganska trist..

Mille fick sig ett dressyrpass på em, idag ble det kandaret - inte helt bra val insåg jag efter en stund då han kröp ihop och släppte.. Han fick iaf jobba på ganska mycket framåt även han så han blev ganska svettig..
Nästa vecka blir det väl Mille som får ta en tripp till Arphus igen, Pether var ganska trött och "utjobbad".. Härligt med hästar - nästan inget jobb alls :S

Sedan hann jag faktiskt med Ture också innan mina lektioner :) På med Ranguns kandar som satt som ett smäck! Han var ganska obekymrad och fungerade riktigt bra med det, bytena var däremot inte lika okomplicerade som jag trott men fick ändå till ett par fina till vänster och ett till höger där han tyckte det var lite jobbigare..
Fin häst :) lagom storlek också..

Först hade jag mina söta 30*30 barn och sedan min dressyrgrupp med fyra härliga tjejer som idag fick rida på ordenligt framåt efter uppvärmingen "a la Pether" ;P haha Ja det fungerade mycket bra för alla och sedan tränade vi på mellantrav på diagonalen och avslutade sedan med ryggningar.. Duktiga elever!

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Ebba

Det var en jätterolig lektion! :D

2011-03-08 @ 19:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0