Lyxtorsdag!

Publicerat: 2011-03-31 Kl: 20:34:36 | I kategori: Allmänt

Belive it or not! Idag behöver jag inte skriva lång dag.. :) Vi var nämnligen klara strax efter fyra idag!! Fia var nog lika förvånd som jag..

Fia hade "sina" barn på morgonen och jag red Limit som var superfin.. Börjar verkligen få ut halsen på honom nu. Känns kanon :)

Även Rangun hans med innan lunch i ridhuset.. Efter detta åkte broddarna av och benskydd o boots på, även Mille & Limit fick benskydd sedan släpptes de tre ihop.. Överlyckliga Rangun hann inte ens komma fram till sina kompisar innan han satte sig på baken.. Smidig som få, men alla var hela om än ganska skitiga då de kom in på em.
Tog en del bilder men kameran blev kvar i stallet, ska försöka komma ihåg sladden imorn så jag kan lägga in dem - sover ju på Ekelund hela helgen.. Jobb jobb jobb..

Efter lunch red Fia ut på Arrobell och ponnyerna iordningställdes för en skogspromenad. Fia tog ridskoleponnyn Gent och jag startade med Rockii. Jag ledde honom vägen upp förbi brevlådan och sedan en bit in i skogen innan jag satt upp och sedan gick vi där en bit innan vi vände och jag hoppade sedan av innan vi kom ut på vägen igen - Duktiga Rockii, han tyckte det var kul och ville gärna gå så snabbt kan kunde och fick.
Tiger tog det lite lugnare, vi gjorde på samma sätt. Mycket nyttigt för dem att gå över stenar,pinnar osv..

Här kommer äntligen lite fler bilder jag tog på ponnydressyren i söndags :)
Isabell C och hennes fina Novio
Emma & Sixten på framridningen..
Halt hälsning! Ebba & Gordon
Freja & Barris

Tillbaks till dagen!

Jag och Fia hann även med Poseidon innan jag skulle ha lektion/rida. Han skötte sig bra men blev lite skrämd en gång då det var tvår ryttare till i ridhuset varav den ena red väl nära när jag hängde på honom och sedan böt galopp mitt framför näsan på honom - det tyckte han var lite läskigt :s Annars problemfritt!

Idag har jag alltså fått en ny elev :D I vinter har vi ju fått en del nya inackorderingar och en kom med två hästar som tyvärr blivit skadade båda två så nu har hon köpt en ny häst som de haft i några veckor. Så idag har vi haft vårt första pass som bestod av att jag red hästen och sedan avslutade vi med att hon fick prova en stund. Så nu har jag en ny elev som ska rida på torsdagar - KUL! Trevlig och fin häst också..

Jag kom ju hem så tidigt idag att jag hann åka förbi Bidermans i Eskilstuna, något jag planerat i ett par veckor utan att hinna innan de stänger :S Mina stallskor är nämnligen helt slut, blev även en sopkvast, ett regntäcke till ridskoleponnyerna samt lite "Anti Bit" spray och creme. Sprayen ska jag ha på grimskaften som Rockii & Tiger använder, cremen ska jag ha på Rockiis boxväggar samt på staketet i sjukhagarna - där Carezza nu står och gnager :S Hon jagade stackars lilla Amorina i förrgår och halkade och gled på framknäna så hon har ett par små sår...
Melete på sommarbete 2010.. Hon är inte våran häst utan hon är inackorderad hos oss.

Nu ska jag och Anders se på en film vi hyrt!

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Maria Granberg

lilla madde.. det där är väl ändå inte melete??

och vilka gjorde så ni hann alla hästar?? joo jag och sabina ;) haha glöm inte oss!

2011-03-31 @ 21:36:48
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha oj!! Amorina är det såklart på bilden - den lilla skäcken.. Satt i andra tankar då jag skrev..

2011-03-31 @ 22:34:46
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Fia B

Men Madde du menar väl inte att Carezza brukar gnaga på saker?! :)

2011-03-31 @ 23:33:58
Postat av: sofia

Madde dags o ta en vilodag? haha våra åringar är ju inte lika varandra överhuvudtaget :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0