Blod, svett och tårar..

Publicerat: 2011-03-09 Kl: 20:35:31 | I kategori: Allmänt

Ja idag har det iaf blivit mycket svett! :P

Foto: Erika Torrång
Rangun först ut för ett dressyrpass som inte skulle bli så långt men slutade med att vi höll på 1h iaf :S Lite svårt nu efter Pether träningen i måndags, stundtals blir det bra men sedan tappar jag honom blir väl bättre när jag kommit in i det lite mer. Red igenom programmet som jag ska tävla på fredag i Farsta - MsvC 2, gick väl lite sådär. Tycker det känns lite forcerat stundtals.

Innan lunch hann även och och syster med lille Poseidon, han är som en helt ny häst jämnfört med i höstas. Han går först och främst av sig själv, man behöver inte jaga runt honom då man longerar och han har mycket bättre respekt för människan på marken. Han galopperar också utan problem på linan, vilket är svårt för yngre hästar i början - styrke och balans - grej. Gick kanon att sittaFia  vågar inte riktigt gå på honom så han går fram ordentligt då han blir lite seg och "dör" när jag sitter på, men är ju ganska förståeligt efter våran resa i november :P

På em var det dags för ett dressyrpass på Millemannen.. 1h & 20min senare var vi färdiga - mycket svettiga båda två. Herregud vad man måste rida på den hästen, när jag började var jag färdig att "ge bort" honom till första bästa person som klev in genom dörren - men ingen dök upp så det var ju bara att tragla vidare och sedan kom även mamma för att hjälpa. Red igenom MsvC:1 två gånger och avslutade passet men mer skolor då dessa blev lite sådär, för raka, då jag re programmet. Han blev verkligen så super kanonfin sista 20min men VARFÖR ska han vara så sjukt svår och stooor?!!
"Mr Big Man" på framridning, Eskilstuna RF

Sedan hade jag som vanligt mina "45min" barn mellan 17'15-18'00. Skulle ju kört igång Grönt Kort kurs idag men då jag inte fått böcker ännu så flyttade jag fram starten till nästa onsdag istället.

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Fin polle! :D

2011-03-09 @ 20:42:25
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Madde

Tack Leia!

2011-03-09 @ 20:58:22
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0