Nu finns ingen återvändo - förhoppningsvis har vi gjort rätt val

Publicerat: 2011-06-15 Kl: 20:37:40 | I kategori: Allmänt

Nu är han kastrerad min fina svarta fd hingst.. Så nu hoppas vi på att hans temeprament inte ska förändras alltför mycket. Han var inte så morsk nu i boxen tidigare ikväll, men han tyckte det var väldigt skönt och mysigt att bli borstad på.. Stackarn - kan inte vara lätt att helt plötsligt vakna upp och vara valack, det tar väl dock några dagar/veckor innan han "på riktigt" blivit valack..  Nu ska han få lite medicin ett par dagar och imorgon ska han stå i sjukhage men jag tvivlar på att det kommer att fungera då det går en liten ponnyvalack som är konvalecent i sjukhagen bredvid. Får nog bli Uranos stora box under dagen.

Rätt val har vi gjort säkerhets & hanteringsmässigt då det är många olika människor med olika kunskap som ska hantera honom och det är alltid extra bökigt med en hingst. Om det blev rätt val "ridmässigt" återstår att se..


Detta är "Roccos" far Sunny Boy..

Imorse startade jag med ett hoppass på vår fina fyraåring Demeter - som en kanonkula! Så himmla fin och suger riktigt tag i hinderna, sen har hon nog inte världens bästa hoppkapacitet men verkligen viljan. Hon ska väl iaf kunna gå LB/LA hoppning utan problem. Jag hoppade en del enkelhinder i trav och galopp samt en liten serie med en studds, ett galoppsprång och så ett litet räcke. Hoppade även ett litet räcke med en murdel under som hon klippte utan att blinka! :D Vilken härlig häst.

Efter stallfix red vi ut allihopa, jag på Rangun, Fia/ Limit, Thea på sin egna häst Sally och så Melina på Elton.. Thea och Melina känner ni som förljt bloggen länge säkert igen.. De hade "skolpraktik" här hösten 2009 och kom sedan tillbaks förra sommaren några veckor och nu är de alltså här igen. Superbra häst/stalltjejer om går som på räls! Idag har vi fortsatt med högtryckstvätten i utestallet, börjat gå med gräsklipparen och jag har hunnit med en del med röjsågen bland annat runt ridbanan.

På em kom även spekulanterna som tittat på Navange tillbaks för att prova en gång till, vilket blev ett litet test för oss alla då himmlen betämde sig för att öppna kranen för fullt = öronbedövande skrål i ridhuset ifrån vattnet på plåttaket. Han blev lite spänd men skötte sig ändå mycket bra :) Kände även skillnad ifrån mitt ganska tuffa pass med honom igår. Han är lättlärd :)

Mina onsdagsbarn red idag sista passet för terminen och två av dem ville prova på att galoppera vilket gick kanon på både Jazza & Gordon. Efter lektionen fick alltså Rocco en ordentlig rykt och lite frisering av man osv innan jag fodrade i vårt lilla stall och sedan påbörjade städning i en av friggebodarna. Det ska ju bo folk där nu i helgen. Jag är alltså kvar på Ekelund i kväll/natt så jag skulle hinna med lite extra. Nu ska jag se om jag kan jobba lite med hemsidan nån timme eller så :)
Någon som tycker att något saknas?? (Sofia N - jag ska fixa in Simson ;P )

www.ekelunds-stuteri.se  

En del av våra ridskolehästar tillsammans med vår gymnasieklass som nu tagit studenten, några av hästarna på bilden är sålda.

 

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: sofia N

hahah det är bra Madde:) jobba på nu

2011-06-15 @ 21:17:05
URL: http://http://stallsimsalabim.cybersite.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0