Finally!

Publicerat: 2011-06-13 Kl: 21:13:00 | I kategori: Allmänt

Under em/kvällen har vi äntligen fått upp loggan på vår transport!
Fredrik var här och satte upp dem samt tog med sig vår gamla transport som han ska sälja vidare..


Såhär snyggt blev det, sitter en likadan på höger sida också.


Samt en på bakdörren :)

För er som inte hängt med "ifrån början" så är det duktiga Erika Torrång som skapat vår nya fina logga!
Tack Erika - ettahnia.blogg.se

I övrig så har det varit fullt upp, började dagen med att brottas i köer för att kunna tanka bilen innan jag kunde fara till stallet :/

Han med att rida ut "runt sjön" tillsammans med Fia på Elton o jag på Navange innan lunch, samt stallfix såklart. Och ett ganska långt samtal med min vän Christina som bor i andra änden av landet :S Hon kommer hem och firar midsommar här på Ekelund med mig!! Ska bli kul, vi ses ungefär 2 - 3 gånger om året..

Rocco hans med i ridhuset innan det var dags att fara iväg till Arphus igen :D Super att vi kunde åka igen så fort. Jag på Rangun som var fin och Pether tyckte att jag gjort min läxa väl :) Fortsatte jobba med energin och att få mer luft i steget i bpde trav och galopp, sedan lite byten och även i vart annat och i varje där jag "bara" gjorde två åt gången. Kul! Men Pether vill att jag ska bli snabbare i  min hjälpgivning..

Mamma hade med Arrobell som inte var helt ok tyvärr så hon hann bara värma lite, han verkar ha lite problem med magen igen - typ "halvförstoppad" om man kan säga så :P Så veterinären fick komma ut till honom då vi kom hem igen.

Fia hoppade med Mille, enligt mig hööga hinder, han var så fin så och det är kul att det går att kombinera att vi rider samtdigt fast "helt olika saker"..

Väl hemma igen så var det bara att snabbt lasta ur hästarna och spola av dessa. Sätta hästar till mina barn och sedan äta lite snabbt innan det var dags att starta lektionen, som efterföljdes av mina dressyrtjejer som idag bara var tre då jag tror Stella glömt bort. Sedan var det dags för Petra på sin häst Memo som nu inte ridit på ett tag då hon varit bortrest osv.. Gick kanonbra, de har verkligen utvecklats bäda två och Petra är mycket målmedveten och tränar flitigt och varierat.

Nu är det strax sovdags för min del då jag känner mig helt mör i både kropp och knopp!
Imorgon blir det fler lektioner igen, Ebba åker utomlands på onsdag så hon ville självklart hinna rida en sista gång innan, vilket då blir hennes fjärde ridpass på mindre än en vecka!

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Christina

lååång dag för dig ;)



Nå, blev det ngn outfit bild ;)

2011-06-13 @ 22:22:59
Postat av: madde

Näe tyvärr ingen bild :/ får piffa till mig o häst o ta en bra!

2011-06-14 @ 06:15:16
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0