Åh ja känner mig grymt bra :)

Publicerat: 2011-06-20 Kl: 20:20:16 | I kategori: Allmänt

Idag har jag HOPPAT IGEN!! Haha.. Superkul, men lovar att ni dressyrnördar med mig inte behöver vara oroliga - jag ska inte "byta sida" ;P

TYVÄRR glömde jag kameran i stallet, som vanligt. Bella Segerlund var snäll och tog massa bilder och nån liten filmsnutt på mig och fina fina Demeter i regnet på utebanan över våra fina tävlingshinder.. Ett litet smakprov kan ni dock få, jag tog nämnligen kort med mobilen på kameran för att skicka till Christina!


Vi flyger fram!!
Åh jag tycker bara mer och mer om denna fina dam för varje gång jag rider henne. Hon är egentligen ingen "stjärna" både vad gäller gång och hoppkapacitet men hon har en sån underbar inställning och verkligen älskar att arbeta och gör alltid sitt yttersta :) Tror hon kan bli en riktigt fin tävlingsindivid..
Vi hoppade alla hinder som stod kvar efter hoppningen utom kombinationerna. Den stora muren klippte hon utan att blinka!

Sedan var det dags för Navange som även han fick hoppa flera av de "läskiga" hinderna, även han utan att tveka även om det blev en del mindre bra språng då han tog lite väl mycket fart sista biten.. Bara att fortsätta med styrkan för hans del, själva hinderna är inget problem :)

Rangun fick sig ett dressyrpass, utan stigbyglar för min del. Kände då jag började rida att det kunde vara läge idag för jag tyckte inte riktigt jag kom ned i sadeln, kunde plocka bort dem då jag satt kvar - det ni! På min spattiga lilla tysk :P


Hjärtat

Idag och imorgon har vi två dagars läger för lite yngre barn, mamma hade första passet idag och jag hade en lektion på em för dem. Duktiga tjejer som fick galoppera ordentligt för första gången :) Nu hoppas jag att de sover gott i natt så de orkar hela dagen imorgon också.

Hämtade ut mer medicin till Rocco på vägen hem och han är faktiskt lite bättre med svullnaden idag tycker jag nog ändå. Han fick bli lite longerad i trav i ridhuset på em vilket han gillade, men han höll sig lugn. Jag var lite orolig för att han skulle vara lite vild efter fem dagar på box och bara skritt. Jag har ju bara haft honom i knappt två veckor men är verkligen förälskad i honom, han är en så härlig individ att handskas med och han uppskattar verkligen att borstas och pysslas med.
Kicki Klingspor som bor "granne" med oss på Ekelund (Hista) var över med en av sina hästar idag för att den skulle hoppas och hon tyckte han var jättefin. Kul med så mycket positiva kommentarer om honom :) Kicki är dressyrdommare och brukar dömma vid våra tävlingar.

Längtar tills jag för börja rida honom igen :)


Rocco

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Christina

i can't wait to see him!!!

2011-06-20 @ 20:42:37
Postat av: christina

och resterande utav bilderna ;)

2011-06-20 @ 20:43:09
Postat av: Casy Lindell

söt blogg :)

2011-06-20 @ 21:13:00
URL: http://casylindell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0