Premiär "hoppning"

Publicerat: 2011-07-31 Kl: 20:43:48 | I kategori: Allmänt

Idag fick Rocco faktiskt hoppa lite, om man nu kan kalla två kryss på ca 30cm hinder :P Kul tyckte han iaf!
Han har så sjukt mycket energi och fick först gå 40min på skritten och tanken var att jag skulle rida ut men det blev bara unghästrundan och sedan red jag alltså lite markarbete med bommar och kryssen på utebanan i den stekande solen.. Ska nog passa på att "hoppa" lite imorgon också.

Appropå hoppning såm gick det ju verkligen kanon för Fia & Mille i helgen då de gick till dagens final där de väl fick lite stople ut då en rivning satte stopp för omhoppningen.. Ändå mycket bra och Mille har faktiskt aldrig varit på ett meeting tidigare.

Fia & Mille!!

Idag fick även Rangun jobba, om än mycket lätt, efter behandlingen på Equirehab i onsdags.. Han fick följa med ut då tre av lägereleverna ville rida ut på em.

Igår red jag Elton och Navange på vallen igen och Elton börjar nu så smått vakna till liv efter sommarvilan.. Navange var lite spänd i början men sedan blev han fin och sedan blev jag faktiskt alldeles paff då jag kom till galoppen, för det första var han väldigt mjuk, rund och fin OCH han "bockade" faktiskt lite - jag trodde han skulle skaka av sig flugorna men det var nog ändå en liten bock. Jag trodde inte han visste hur man gjorde, men de e klart han har överskottsenergi efter att ha vilat i flera veckor :)

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Erika

Vallen? Vad menar du då? :) Är det den stinkande åkern, eller i en hage?

2011-07-31 @ 21:09:04
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja nu har det blivit en stinkande åker eftersom pappa spridit hela dygnhögen där..

2011-07-31 @ 21:24:42
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0