Kock!!

Publicerat: 2011-07-28 Kl: 20:13:43 | I kategori: Allmänt

Ja hade jag inte fortsatt  med hästar så var nog inte kockyrekt långt borta!! Älskar att laga god mat, det bästa är att lage helt efter mitt eget huvud och vad som finns hemma!!

Idag lagade jag först lunch då jag kom ut till Ekelund, var först på bilprovningen med min bil och sedan följde jag med Anders då han äntligen fick hämta sin nya fina bil :) Blev en mycket god köttfärssås med tagliatelle, för att "skruva" till köttfärsen lite hade jag i syltlök (som jag älskar!) och en skvätt "Smokey.. nånting hehe..

Sedan rida fina Rocco för Gunilla som var ute och hade programridning för mammas dressyrkursare.. Han skötte sig ganska bra och Gunilla tyckte han var superfin :) Carina L tog lite bilder så jag hoppas på att nån blev bra, hon skulle skicka dem till mig.

Red även en kort sväng på tjockisen Elton efter han lilla sommarvila, det blev en kort tur i galopp på vallen vilket han tyckte var kul men jobbigt såklart. Kan man ju förstå med den kulan till mage ;P


Efter en den stallpyssel blev det upp i köket igen, nu för att förbereda kvällens middag åt far samt morgondagens lunch. Till middag kokade jag färskpotatis till en potatissallad på egen vinegrette gjord på olja, soltorkade/vitlöksmarinerade tomater, svarta oliver samt lite kryddor. Hackade även purjolök och isbergssallat till detta. Gjorde en enligt mig supersmarrig sallad med majs, oliver, sallat, gurka, körsbärstomat och en väldans god melon jag inte minns namnet på. Till detta gjorde jag även en egen Tzatziki och sedan var det bara kvar för pappa att steka kycklingfileerna :) Hoppas det blev gott!
Imorgon ska de få svamppaj, mammas goda kantareller! Förberedde pajbottnen idag så den får stå till sig i kylskåpet över natten.

Väl hemma ikväll skulle jag ju laga ngt gott till mig själv, Anders var iväg hos sin bror. När han är hemma själv äter han hämtmat - pizza / Kebab.. Inte jag!! Jag tinade en kycklingfile som jag stekte tillsammans med bladspenat "thaisoya" och "thaikyckling/chilisås" blev så supergott - OCH väldigt NYTTIGT!!

Får kanske starta en "matblogg" istället ;P

Fia är iväg med Mille i Hammarö och jag har inte pratat med henne själv med det gick tydigen väldigt bra idag (nolla) så vi hoppas på att de nu håller formen hela helgen så vi får se dem i Globen i höst/vinter :)

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: louise

du borde verkligen starta en mat blogg!!! du lagar alltid god mat!!!

2011-07-28 @ 22:09:19
Postat av: Ann

Alla tyckte maten var god i kväll men jag missade att ställa fram din sås :-( insåg jag nu när jag läste ditt inlägg. Sorry

2011-07-28 @ 23:06:53
Postat av: madde

Ja sa ju till pappa TVÅ gånger! :/

2011-07-29 @ 06:30:00
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Monica

Du får gärna starta en matblogg om du vill, bara du fortsätter med den här också! ;)

Det är verkligen kul att kunna följa vad som händer på Ekelund och få se alla fina bilder/filmer.

Keep it up! :)

2011-07-29 @ 08:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0