Ridskolestart idag!

Publicerat: 2011-01-06 Kl: 23:40:15 | I kategori: Allmänt

Ja då var ridskolan på gång igen. Dags att rida bort julmaten. Idag blev det en rejäl sovmorgon sedan lite mockning och ridning.
Arro Bell fick ett dressyrpass och han skötte sig utmärkt idag tränade vi piruetter och det gick riktigt bra. Först börjar jag alltid med att samla på rak linje - gärna kvartslinje i piruettgalopp utan att vända. Bra för alla men äldre rutinerade hästar vet när det är dags för piruett och rider man inte så händer lätt att hästen börjar vända själv när man förbereder.
Därefter så red vi halvpiruetter och  sedan hela dels på korta diagonalen och medellinjen (som är svårare).Hoppas att han kan få nya skor imorgon för jag vill kunna rida ut ordentligt. Han har normalt specialsulor men eftersom han skulle vila och stå på box så länge så slapp Jocke lägga på dessa som dessutom är superdyra. Equipepack tror jag det heter.
Vågar inte rida ut om han får styltor då han för två år sedan vrickade ett ligament på vintern i snön.
En del tycker jag är pjoskig men han har fått varierad ridning då jag gymnastikhoppar en gång i veckan och brukar även göra ett "kantrings" jobb i ridhuset i hoppsadel. Går ju hyfsat bra i och med att ridhuset är 80 m långt. Men nu är jag trött på ridhuset.....


Idag har det varit en tjej och titta på Gaia och hon verkade intresserad ville komma tillbaka och se henne riden. Idag tömkörde jag bara.
Imorgon är det vanlig arbetsdag hoppas jag hinner till Södertälje måste köpa arbetskläder.
Natti natti
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0