Millet - då och nu

Publicerat: 2011-01-18 Kl: 21:55:26 | I kategori: Allmänt

Jag tänkte visa hur min fina Mille har utvecklats och förändrats under de 1,5år han funnits hos oss på Ekelund..

Den lite skrämande inledningen:


Ganska tunn och väldigt omusklad som ni kan se.. :(




Spinkig rumpa..

Ovanstående bilder tog Sofia typ 2:a dagen hos oss tror jag..

Efter några dagar fick han gå ut med nya kompisar!

Jippi sa han och tog täten..

Hu vad tunn och senig han ser ut :( Men glad!

Det tog lite tid innan han ätit upp sig och även musklerna har trillat på plats efter hand..


Sommar 2010

Tävling 2010


Han har utvecklats massor speciellt nu de sista månaderna och vi har nu börjat med byten.

Vi har även haft en del problem då han under nästan 6 månader förra året stod p ga att han först blev omöjlig att rida och det tog väldigt lång tid, mycket pengar och många veterinärbesök innan den troliga orsaken hittades i hans högra höftknöl. En ca 10cm lång broskbit som de opererade bort på Sundbyholm.

Så man kan säga att han är minst 1år efter i utbildningen, inte bara p ga förra årets händelse utan också att han inte gjort så mycket då vi köpte honom.



Då jag under hösten 2010 började träna för Pether Markne började det verkligen hända grejjer och det kändes som att vi hittat helt rätt. Pether passar både mig och Mille helt perfekt och jag tror att vi bara kommer att bli starkare och starkare.. Watch up!! :D


Träning på Arphus




Det var min och Milles resa hitills!! :)

Kommentarer
Postat av: sofi.v

Han har verkligen blivit fin!! Hoppas ni kommer riktigt långt tillsammans!!!

2011-01-18 @ 22:51:08
Postat av: Lina Dolk

Oj, vad fin han har blivit på kort tid! =)

2011-01-18 @ 23:01:23
URL: http://liinadolk.blogg.se/
Postat av: Linda

Han är SÅ snygg! Jag visste inte att han varit så tunn när ni fick honom!

2011-01-19 @ 16:06:37
URL: http://anglaskydd.blogspot.com
Postat av: Anonym

lycka till... hoppas ni går långt tillsammans :)

2011-01-19 @ 17:48:19
Postat av: Anonym

lycka till... hoppas ni går långt tillsammans :)

2011-01-19 @ 17:48:27
Postat av: Christina

liiite skillnad bara ;)

2011-01-19 @ 17:53:23
Postat av: Madde

Tack för alla fina kommentarer! :)

2011-01-19 @ 20:38:52
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Amanda

helt magiskt!! Supersnygga! Skulle inte vilja möta er ute på tävlingsbanan;)

2011-01-19 @ 21:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0