Ingen ridning idag

Publicerat: 2011-01-19 Kl: 22:43:55 | I kategori: Allmänt

Ja onsdagen är ju min tuffaste dag på veckan. Först gymnasiet och sedan lektioner på kvällen. Har idag tömkört Gaia o Poseidon men pga att takarbete så skippade vi ridningen.
Idag har jag då lastat på Wega på transporten till Ludvika. Hoppas att de tar bra hand om henne. Tack för denna tid.
Nu har Golden Kolibri fått flytta in då hon är så frusen av sig.
Madde var snäll och red ut på Arro Bell eftersom jag insåg att någon tid till ridning fanns det ej.
Imorgon så kommer Gunilla hit för träning på dagen hoppas vi hinner med lite unghästar också. Framförallt Gaia då vi har en spekulant som vill komma och provrida henne, hon har bara sett henne tömkörd.
Privatlektion ska jag ha på morgonen och så kommer det skolbarn upp på morgonen från Mariefreds skola.
Nu drar skolprojekten igång på måndagar kommer fritidsbarn upp för att rida, pyssla och umgås med hästar. På torsdagmornar så kommer ett annat gäng med barn från skolan så imorgon får vi träffa dem för första gången.
Dessutom så drar snart det tredje projektet igång och det är en satsning på yngre ungdomar som ridklubben gjort för att fler ska få möjlighet till mera ridning.
Alla dessa projekt drivas av Mariefreds Ridklubb med pengar från Idrottslyftet som sökts dels via SISU samt Ridsportsförbundet.
Sedan så är det ridskolan som har fått i uppdrag att genomföra detta med vår personal och våra hästar.
Kul ska det bli berättar mer någon annan dag.
Godnatt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0