Halsont!

Publicerat: 2011-01-10 Kl: 20:33:26 | I kategori: Allmänt

Uhhh! Synd om mig - helt nedkyld och nu halsont.. Hoppas inte Carina O läser detta som komma skall - jag stod och hade lektioner i alldeles för lite kläder.. Ebbas gulliga mamma Carina brukar aggera extra mamma och tala om för mig att jag måste ha bättre kläder osv :)

Mamma och Fia har idag varit på kliniken i Uppsala för att besiktiga Sofias nya hopphäst! En fin, om än lite tunn, skimmel som nu står i utestallet. Sofia är HAPPY! Tyvärr vart jag kvar i Mariefred så bild på den får ni se imorrn från då vi var och provred henne förra helgen :)
Eftersom detta drog ut alldeles galet mycket på tiden så fick jag efter min nya barngrupp 30*30min ha först mammas ungdomsgrupp 1h och sedan starta upp nästa vuxengrupp i ca 20-30min.. KALLT!
Mina nya barn är iaf supergulliga!

Vart alldeles ledsen i hjärtat när jag läste Ingunns fina kommentar angående försäljningen av Wega.. Jag red henne idag och hon var väldigt fin och faktiskt mycket bättre än förra veckan, men nu har vi bestämmt oss. Några hästar var tvunget att säljas och tyvärr vart hon en av dem, redan imorgon kommer en första spekulant som är intresserad av att ha henne som handikapphäst på ridskola.. Tror jag hon skulle kunna passa bra som.

Jag har iaf hunnit med att rida en väldans massa hästar idag!! Startade med Mille och ett dressyrpass, han var väldigt fin och det trotts att det i tid och otid rasade massa snö ifrån ridhustaket. Duktig pojke..
Sedan red jag Wega, som jag skrev ovan så var hon mycket fin :) Arrobell fick ut och galoppera av sig lite, mamma tycker ju inte sånt är superkul plus att hon är så rädd att han ska skada sig, vilket är förståeligt på ett sätt då hästar i hans ålder inte mår bra av vila längre perioder.

Fina Arrobell och jag på prisutdelning på hemmaplan.. Nått MsvB program har jag för mig..

Sedan körde jag runt på käre far i traktorskopan så att han kunde laga hängrännan på ridhustaket samt skotta ned lite av snön som hängde utanför kanten innan vi sedan tog in alla hästarna.

Efter det hade jag bett Amanda V om lite hjälp så jag började med Rangun och ett dressyrpass medans Amanda gjorde iordning LImit och skrittade fram honom innan vi sedan bytte häst och hon fick prova på Rangun en stund, tror hon tyckte det var kul :) Kul för mig att få se honom gå också..

Hade tänkt ta Gaia också men insåg att det inte fanns tid kvar för henne så kanske imorrn att jag kan sitta upp och rida några varv..

 

Nu middagsdags!

 

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: carina ottoson

I`m reading! hi, hi - nu efter lite ,tja mkt gnidande i huvudet har jag fattat hur man kommenterar bloggen-hi,hi.

På med termobrallor och lång jacka- så det inte blir glipa i midjan- ta superbullig dunjacka/ jag kan hänga min blå "michelin"dunjacka hos dig för användning- nu åker den med hem och tvättas vet inte hur ofta- jag är lite tvättnörd... Kommer på torsdag . Kram Carina

2011-01-10 @ 22:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0