Dagläger

Publicerat: 2011-01-04 Kl: 19:58:21 | I kategori: Allmänt

Ja idag har jag haft ett dagläger för åtta härliga tjejer mellan 9'00 - 14'30.. De red på fm i två grupper då hälften ville hoppa och resten dressyr, gick mycket bra för alla och hästarna skötte sig så bra :) Efter lunch borstade vi hästarna, släppte ut dem och hade sedan teori i sadelkammaren då vi disskuterade delar av hästens utrustning samt lite om stamtavlor osv.. Tror de alla var ganska trötta då vi var färdiga - det var iallafall jag.. Jobbigt var det att hämta deras hästar innan de red då de stod absolut längt bort o deras superstora hagar med snö till knäna!! Genomsvettig vart jag..

Sedan red jag iaf Rangun ute i snön några varv, han vart även lite svettig på den korta stunden.. Det Jobbiga är bara att när man är ute i snön som jag var idag så går det ju inte riktigt att skritta av hästen då det är väldigt jobbigt även att skritta för dem i den djupa snön - men som tur var har vi en fantastisk Horsetrainer!! verkligen super, då kunde jag ställa honom på ett 30min pass där efter vårt korta intensiva jobb i snön. Medans han promenerade på skritten hade jag lektion för Ebba på Gent, Ebbas fantastiska mamma Carina fick aggera hästskötare då Rangun gått färdigt :D Ebba fick idag rida i dressyrsadel och det gillade hon skarpt! Det gick mycket bra för henne att rida och hon kom ned bättre i sadeln idag, kan ju till viss del bero på derssyrsadeln också.. Fattar inte de som rider runt i hoppsadlar och försöker rida dressyr :S man får ju liksom inte stöd alls plus att skänkelläget ofta blir sämre i en sådan sadel.

Vad tycker ni?? Kan ni träna dressyr i en hoppsadel??

VS      




Jag och Rangun på vår första MsvB för snart ett år sedan på Strömsholm

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0