Byten på Arphus

Publicerat: 2011-01-14 Kl: 21:30:26 | I kategori: Allmänt

Halloj!

Har just ätit middag ute på Ekelund med familjen och så är Anders och Josse E här också.. Snart efterätt!

Idag har vi då varit hos Pether och tränat, riktigt kul och det var ju superlänge sedan sist då det varit semester och jul.. Mille var ganska fin i början och vart bara bättre och bättre efterhand, vi jobbade med traven och att hästarna skulle vänta. Jag och Fia red våra hästar samtidigt. Mycket fokus på att få ut halsen och att han såklart inte skulle hänga sig i handen men detta har verkligen blivit SÅ mycket bättre sedan sist och det tyckte även Pether :) Vi avslutade sedan med galoppen och byten.. Han sparkade som en galning och andra gången sköt han iväg så extremt att jag tappade båda stigbyglarna, jag försökte då rida in innanför spåret men då sa han "-strunta i vägen o rid!"
Vilket jag valde att inte lyssna på för om jag gjort det hade de haft säkert 10 hål i sargen, en blomkruka tuchade han som stod på sargen annars klarade vi oss från missöden. För att få onom att sluta upp med detta sparkande i bytena, handlar om samlingen som han också tycker är jobbig, så fick jag dra tag ordentligt i innertygeln och göra bytena med högt huvud och nosen framme ordentligt. Han dröp i svett då vi var färdigt!
Är så himla supernöjd med Pether och hans metoder och engagemang, känns verkligen toppen och längtar tills nästa pass. Nu ska han ut och fara till USA tror jag bland annat i två veckor så får vänta tills nästa pass, ska bli kul att ta med Rangun också.

Älskar den här bilden!! Längtar till sommaren.. Rangun och Mille på sommarbus! Riktigt hästliv..

Red Rangun på em och följde upp mycket av det jag fått göra på Arphus, vilket gav verkligt fin trav med gung och fin "lång" hals. Maria G red lektion för mamma på sin fina Lille Castor och då de har börjat med byten så bytte vi häst för att jag skulle prova och så fick Maria rida finaste Rangun, såg riktigt bra ut - Så FIN häst jag har :) Lillen var också fin och Maria har verkligen gjort ett bra jobb med honom sedan hon köpte honom som hoppehäst :P Fick också till ett par byten som var ok och Maria fick prova byta på Rangun.

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Maria Granberg

Vi måste byta fler gånger så du kan nöta bytena och jag lära mig hur jag gör :)

2011-01-14 @ 21:39:22
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: Madde

Idag blir det ett sent inlägg då jag varit i stallet från halv nio tills för knappt 30min sedan o nu ska vi på bio.. Ja som med allt annat så är det bara att nöta och nöta med bytena Maria :)

2011-01-15 @ 19:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0