Byggfolk

Publicerat: 2011-01-19 Kl: 14:09:41 | I kategori: Allmänt

Då var det redan onsdag..

Hoppade lite med Rangun på fm vilket han tyckte var superkul - han riktigt sög tag i hinderna. Har ju inte hoppat honom sedan okt/nov nån gång.. Värmde upp med en lydnadsövning med lite bommar, travade på en minder volt med tre travbommar och fattade sedan galopp och red över en ensam bom på medellinjen innan jag sedan kom tillbaks till travvolten, en evighetsövning kan man säga och han vart riktigt fin.
Hoppade sedan ett litet kryss och ett lågt räcke på ca 70-80cm.

Sofia hoppade Mille idag igen då hon tyckte Limit var lite varm i ett ben. Så Mille vart nog glad - och väldans svettig, var på väg med klippmaskinen men då kom Wegas nya ägare för att hämta henne och skriva papper så jag fick ta Gymnasietjejerna på ett dressyrpass i ridhuset. Tjejerna fick träna på att rida korta och långsamma steg i skritt och trav - svårare än man kan tro!

Sedan lunch och så hann jag rida några varv på Demeter då vi har en firma här för att sätta upp nya och byta snörasskydden på alla tak, dessa två vintrar har förstört dem. Så jag hann rida en stund då de var nere för att hämta nya grejjer :)

Fina Coca Burra, tidigare lektionshäst och haft många fina föl.

Pappa och vår granne som är kör grävmaskin håller på att leta reda på en vattenläcka i mammas och pappas hus :S Nu kom pappa och tyckte jag var ju liten och smidig nog för att krypa in under huset för att kika ..

Mer info ikväll då ska jag också bjuda på några bilder som Jenny skickat på Cally!!

 

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina Cocca-Burra :)

2011-01-19 @ 16:14:32
Postat av: Anonym

Åh tänk så mycket man har lärt sig av fantastiskt fina, kloka och snälla cocca-burra! Finns det föl av henne på ridskolan nu?

2011-01-19 @ 23:45:49
Postat av: Madde

Nej tyvärr finns ingen avkomma kvar hos oss på Ekelund..

2011-01-20 @ 06:22:23
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0