Upp och ner dag..

Publicerat: 2011-02-20 Kl: 18:32:52 | I kategori: Allmänt

Ja dagen har verkligen gått upp och ner känns det som.. Men ska börja med en rättelse angående bilden i inlägget om klubbens årsmöte!! Jag hade hjärnsläpp och skrev Elins namn istället för Ida även fast jag tänkte Ida och det är ju hon som ridit och tävlat Lindsey hela tiden - inte Elin..

Alltså IDA Friberg på Lindsey INTE Elin :P Konstigt de blir ibland..

När jag kom till Ekelund var planen att hinna rida en häst innan - Mille men kände på hans ben i hagen och bestämde mig för att det fick nog bli Rangun istället.. Han var supersupersuper duktig och fin idag!! Massa fina byten gjorde vi och även en del fina seriebyten, speciellt den sista i vart  3:e på kvartslinjen.. Mamma hade ett halvt öga på oss också då hon hade privatlektion samtidigt..
Efter Rangun hade jag lektion för Emma på Sixten, vilket gick bra tycker jag även om Emma inte verkade helt nöjd. Är ju ganska stor skillnad på honom och hennes förra ponny som sprang så glatt av sig själv :)

Direkt efter Emma hade jag privatlektion för en ny elev som ska börja i någon av våra vuxengrupper sedan.. Hon fick rida fina Uranos som skötte sig exemplariskt och hon verkade mycket nöjd efter avslutat pass.

Mycket bra och utvecklande att ta privatlektioner då och då även när man redan rider på ridskola - det kan verkligen ge en extra skjuts och kick i utvecklingen..

Sedan var det ju dags för årsmötet, ganska många som kom men egentligen bara människor som har någon form av koppling till styrelse osv.. Meningen med ett årsmöte är ju också att man ska kunna påverka lite som medlem och även se hur det fungerar och vilka det är som sitter på de olika posterna och få information om klubben..

Så ni som inte var på mötet - UPPRYCKNING! Mer engagemang tack.. Om alla gör lite så gör det så stor skillnad och det ger så mycket tillbaks till oss medlemar, istället för att det är några få som får dra det största lasset och då ofta lessna för att det blir för jobbigt. Vi vill ju ha en aktiv, positiv och rolig klubb!! :)

Mille fick även idag kyla på benet i form av snö som jag hade i ett senskydd - mycket smart måste jag säga :P Jag är jätteorolig för att det är en senskada men Fia och mamma trodde inte det var någon fara.. Får se hur han verkar imorgon.

Vi vill ju komma igång ordentligt nu - och TÄVLA!!

Kram Madde 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0