SCANDINAVIUM 2011!!!

Publicerat: 2011-02-27 Kl: 18:28:16 | I kategori: Allmänt

Tjoho vilken härlig helg!!

Lessen för den sjukt dåliga uppdateringen men det fungerar ju inte att blogga ifrån min mobil och datorn har jag inte haft en minut att sitta vid..
Hoppas ni har förståelse för detta :P

Kom iaf ner till Gbg tors kväll, vi har fått låna Dags lägenhet - superfin och mysig.. På fredagen var det några hoppklasser, tittade på några ekipage i Morgondagens vinnare som är en junior tävling där jag ville kolla på Alma och California som red som startnr 5..

Över den fina rosa tvåkombinationen..
Göteborgs oxern..
På fredagen satt vi på rad 12 vilket var helt ok för att se bra, när mamma bokade så var det ju lite halft slutsålt..

En del shopping i trängseln i mässan blev det :) Tänkte ta bilder ocg skriva lite mer om det imorgon, bland annat ett supersnyggt kandar till Millemannen :P

Sedan var det då dags för dressyren, GP..
Rose Matthisen på superfina Bocelli

Gillar verkligen detta ekipaget :)

Galet fin häst!! Skulle jag absolut kunna tänka mig att ha i stallet :) Extrema gångarter - vilken trav - ni skulle sett ärevarvet då den blev smått taggad av alla applåder! Kan dock tänka mig att den inte är helt "lättriden" , mycket mycket nerv och skalle gissar jag..
Andreas Helgstrand på Polka Hit Nexen!
Svenska Pia Fälth på Efendi, gick det sådär för.. Vet inte verför texten nu blev med fet stil ? går inte att trycka bort heller..

Per Sandgaard på Lomumba Havdal

Tycker det är ganska coolt att en friser går på den här nivån tillsammans med de "vanliga" hästarna -är ju inte riktigt samma stuk och typ av häst..
Marc Peter  Spahn - Fryso Huys Cas för Spanien

Isabell Werth på Warum Nicht Tyskland. Denna häst är verkligen sjukt stor - måste vara en del jobb att sitta på honom som ryttare..

Patrik Kittel på Scandic!! Vilket fint och samspelt ekipage.

Efter deras fina ritt som belönades med 74,638% och en andra plats..

Helgens etta Adeline Cornelissen på Jerich Parzival.. vann på fredagen med drygt 76%

Efter fredagens tävlingar var det dags för middag på fiskekrogen - en av Göreborgs finaste resturanger skulle jag tro. Efter en del trassel med taxin på väg dit så fick vi oss en god middag, förutom ja, syster, mamma och Jessica fick vi även sällskap av Anne & Lasse Ritzen som har hästen Vilma i vårt stall :) Trevligt!

Sedan fortsatte hela sällskapet vidare, jag och syster begav oss med taxi för att plocka upp världens bästa Christina och Alma vid deras hotel och sedan till Gothia Towers och Piano baren där allt hästfolk och en del andra höll till! Efter 1h i kö kom vi till slut in och hade mycket trevligt :) Blev en sen kväll då vi var hemma i lägenheten igen vid halv fyra :S

Gäller att passa på när man kan!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0