Onsdagskväll..

Publicerat: 2011-02-23 Kl: 18:58:43 | I kategori: Allmänt

Halloj allesammans där ute i kylan..

Ja kylan verkar hålla i sig :S Jobbigt men hästarna när det är såhär kallt. Imorse var det -25 igen när jag kom till Ekelund. Systers vatten har frusit under hennes hus också = pappa sur då det betyder merjobb för hans del, han har fått krypa in under huset med en värmepistol :S

Vad gäller kommentaren om gymnasiet så kanske min kära mor kan ge en mer utförlig beskrivning av den verksamheten. Vi har ett samarbete med St: Botvids Gymnasium i Botkyrka där eleverna har två dagars "häst" studier på vår anläggning varje skolvecka.

Idag började jag dagen med att göra Nejlika fin, tänkte att henne rider jag ju inte så länge så det kan väl inte vara så farligt i kylan - ack så fel jag hade, var som en isbit när vi var klara.

Fin ponny!


Syster hoppade Mille OCH föll av!! Haha vad paff jag blev - stod bredvid med kameran i högsta hugg. Utan att ta en enda bild!! Typiskt det hade ju gjort sig ganska fint med an avfallningsbild i bloggen;P
Han tyckte hindret var läskigt med en filt under och Fia "åkte häst" så när han inte ville fortsatte hon framåt. Sedan fick hon minsan lite mer tryck i baken!

Hjälp vad läbbigt tycker Mille!!
Full fart i en tre kombination..
Skrämselhindret..
Sedan hoppade han :)

Amanda Vesterinen fick hoppa Fias dressyrhäst Limited Edition "Limit"
Han är ingen hoppstjärna men tycker det är superkul att hoppa ändå!!
Första hindret i trekombinationen..

Efter hoppningen fick Mille och Limit prova transporten, vi tyckte den såg lite liten ut för våra jättehästar men de gick in..

Tittuuut!! Limit och Amanda.. Mille står i fönstret..
Sofia och pappa stänger.. I denna transport står hästarna diagonalt.
Hästarna tyckte det var spännande - blev nog lite förvånade när de inte fick åka utan sedan gå ur transporten igen..
Mille på väg ut..

Hästarna tycker det är kanon att bara kliva upp/ned i transporten istället för rampen som ofta hästarna inte riktigt gillar att gå på plus att det är en stor olycksrisk om de kliver ut på sidan och skrapar upp benet emot rampen..
Limit fick promenera ut framtill..


Denna transport är alltså en tre hästarns transport och vi har planer på att beställa en fyra hästars då våra hästar är så himmla stora plus att man inte får lasta tre så stora hästar som vi har i denna enligt viktreglerna.. :S En djungel med transporter, bilar, vikter och körkort hit och dit..

Åh vad det är kul med sånna här inlägg!! Mycket bilder och ganska intressant info, om jag får tycka till om min egen förmåga att skriva :P

Kram Madde




Kommentarer
Postat av: Ingunn

Tack för roligt inlägg! Vad fin hon är, Nejlika. Kul att se hästtransporten. Ja, det är verkligen en djungel med alla regler, lite för krångligt kan jag tycka. Lycka till med köpet!

2011-02-24 @ 08:17:04
Postat av: Madde

Tack Ingunn, härligt men en flitig "kommentator" i bloggen :)

Glömde lägga in de två filmsnuttar vi gjorde ska se om ja kan ordna detta snarast!

2011-02-24 @ 18:38:03
Postat av: kerstin

Jag har bytt kärra några gånger, har leasat från Thule några faktiskt riktigt fina. MEn när jag pga ekonomiska skäl var tvungen o byta ner mig till en lite längre men smalare lite äldre Kyllingekärra så blev min häst väldigt glad. HAn åker öppet och har lite klaustrofobi så det är rätt vanligt att han typ står o piafferar halva vägen om man tex ska t ridhuset eller nån träning (hos er tex :) ). Med påföljd att han kommer fram sjöblöt o inte är i sånt träningsbart skick... Men nu med mitt "fula" nygamla släp så står han still o verkar väldigt nöjd m tillvaron. Konstigt jag förstår faktiskt inte vad det är men e han nöjd så e jag nöjd :)

2011-02-25 @ 15:51:30
Postat av: anna

jättekul inlägg, fler i den stilen =)

keep up the good work, det är så kul att läsa er blogg, framför allt eftersom ni är så flitiga med uppdatering!

2011-02-25 @ 20:56:12
Postat av: josefin

då är det dags att istallera den härliga färddatorn då;)

2011-03-01 @ 20:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0