Fint men kallt väder

Publicerat: 2011-02-09 Kl: 15:28:28 | I kategori: Allmänt

Jaha bara några timmar kvar innan jag har mina onsdagsbarn innan jag sedan kan åka hem och ta en varm dusch.. Kauko åkte för en stund sedan, tror det blev typ 15 hästar eller nått han kollade igeonom. Rangun, Mille & Limit var kanonfina, Arrobell fick lite nålar i korset där han var lite spänd och Kolibri vet jag inte riktigt, misstänker nålar. Angående Kolibris hoppning Fia så nej vi har inte hoppat tänkte igår att ja kanske skulle kolla med Amanda men hon åker ju till Borås för hopptävling igen nu i helgen. Idag var hon här med Lorden till Kauko.

Josse!! Angående Barris pannlugg så har jag trimmat den lite :P men tror inte det är något att gråta för, vart helt bestört när jag fick syn på den!! Massa "fluff" högst upp där den var tjock och ganska fin men sedan vart det bara tunnare och tunnare längst ner var det ju max 5 strån!! Inte vackert :S Mkt bättre nu - och den är inte kort! :) Hoppas du inte "dödar mig". Blir ni nå bruna då??

Nu väntar vi på att Jimmy Inserte ska komma för att kolla på sadlar. Hade även lektion för Åsa som idag fick prova på hoppningen för första gången- hon dansar runt på rosa moln med världens leende i stallet nu :) Gick superbra och Lady är en riktigt pärla, hoppar dessutom riktigt bra - som en katt.

Hann med att rida tre hästar innan lunch. Demeter fick gå dressyr i ridhuset, ett ganska långt och ändå lite tufft pass men hon blev inte det minsta trött och svettig. Hon är fin att rida men som jag sa till mamma så är det ändå lite skillnad mot henne och Herkules, han bara gick ju som en klocka från det att man tog tygeln. Detta är ju en fux märr så man får helt enkelt inte allt gratis. :P

Härlig sommar bild på vår ridskolehäst Tuareg. Foto: Erika Torrång

Rangun fick gå ut och galoppera på vägarna, vilket han tyckte var kanonkul! Mille fick hoppa lite småskutt då det stod hinder framme.

 

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Ann

Sofia, fråga på restaurangen efter Aron så ringer de honom och hälsa från oss så att de vet vem ni är. De ringer efter honom.

2011-02-09 @ 16:07:19
Postat av: Ann

Obs halv sju på morgonen eller kvällen? Vi ska till Anders o Madde Han fyller nämligen år på söndag.

2011-02-09 @ 16:08:42
Postat av: josefin

madde jag grater, han ar en arab och ska en sandar lugg ju! min stackars ponni! :(

2011-02-10 @ 15:17:39
Postat av: Madde

Men Josse gumman! Nog för att han är arab men den är INTE vackert med några få långa strån! Mycket bättre nu och förhoppningvis blir den kanskelite tjockare nu :) Jag får väl annars fixa lite extensions till honom?? :P

2011-02-10 @ 19:47:21
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0