Trevligt med ridning på schemat igen :)

Publicerat: 2011-12-27 Kl: 19:39:23 | I kategori: Allmänt

Hejsan allesammans..
Ja en av de bra sakerna med att mor och far är hemma igen är ju att det återigen finns tid att RIDA :D Igår kom jag till stallet vi halv två, mockade några boxar och red tre hästar, Navange, Rangun och Rocco innan middag hos mormor och morfar halv sex.. Effektiv tycker jag! Idag har jag ju spenderat betydligt fler timmar i stallet men har ändå "bara" hunnit med fyra hästar.. Vet faktiskt inte vart tiden tar vägen :/

Rangun var lycklig som ett barn på julafton igår när jag satte på sadel och träns och sedan gick till ridhuset, fina hästen tyckte det var urkul att få jobba igen efter nästan 2 veckors uppehåll.

Idag har jag alltså ridit Rangun, Elton, Rocco och Navange i ridhuset. Alla skötte sig bra, Eltobn var lite lat - får se till att rida ut imorgon :) Jag red även Rocco själv idag utan mamma vid min sida och det gick kanon! men imorgon vill jag nog ha henne där igen :P
Maaammi och Svarten :D

Idag har jag även gett "vinnarlektionen" till Erika på hennes nya häst Paul. Hon gissade ju rätt i fototävlingen jag hade för ca 1,5 vecka sedan. Så en 30min privatlektion hade vi på em och jag har knappt sett hästen tidigare och Erika har ju varit skadad men det gick riktigt bra och jag hoppas hon uppskattade de tips hon fick med sig :)

Nu måste jag vara lite social med min käre Anders som avlider av "allt bloggande"

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0