Snart bara snart..

Publicerat: 2011-12-21 Kl: 23:08:12 | I kategori: Allmänt

Nu landar de strax!!! Yes It's TRUE!! Fick meddelande tidigt imorse att de fått ett tidigare plan hem :D Så lyckiga är vi!! De borde landa nu vid elva.. Sedan tar de taxi hit så ded är väl här vid 1 nån gång i natt, då vet jag ett par hundar som kommer bli grymt happy!!

Mamma och pappa ska då också få sin JULKLAPP!! Känns som att risken att mamma skulle få för sig att leta upp en dator på arlanda för att kolla bloggen är minimal men vågar ändå inte skriva ut här vad det är vi hittat på :P

Idag har jag inte fått en enda häst motionerad.. efter att vi fixat stallarna - vilket tog hela fm fram till ca halv 12-12.. Var det lunchdags och när vi efter lunchen tittade ut på baksidan av huset såg vi att en av hästarna hade tagit sig ur hagen och gick emellan staketen - ganska obeskymrad.. Så när vi kom ut var det bara att ta in den hagen och sedan fortsatte vi med resten av hästarna så alla var inne ca halv tre.. Thaleia hade också rymt ur sin sjukhage då vi åt lunch men det var massa folk i stallet som kunde fånga in henne igen..

Imorgon får pappa titta på vad det är för fel på strömmen det första han gör!

Jag for sedan till Strängnäs och Polishuset för att ordna nytt pass inför min resa i slutet av januari, mitt gamla gick ut i oktober.. Såg bara kortet som tog en kort stund och jag såg verkligen förjävlig ut :/ Fia förstod det då jag kom hem och berättade - "-du ser ju sjukt trött ut så det kan jag förstå" Tack var då min kommentar och hon tillade att det kanske inte var bästa tidpunkten att ta kort och nej jag håller med men började kännas smått bråttom så vad gör man..
Fina unghästar i höstskrud..
Tror att Erika T tagit bilden förra hösten..

Hade sedan mammas första lektion mellan 18-19, de fick sig ett dressyrpass med skänkelvikningar på schemat! Gick mycket bra för dem :) Carina Eriksson ställde upp och tog de två sista på kort varsel, skönt för jag hade inte pallat med tre på raken och Fia är inte så pigg på att ha lektion plus att hon har suttit med faktureringar samt Tävlingskomitten i klubbens bokföring som hon också har hand om.

Resten av kvällen har, förutom en lyxmiddag med svampsås och en fin filé av okänt vilt samt ett glas vitt vin för att fira att den jobbiga tiden är över, spenderats tillsammans med dammsugaren och att plocka undan så mycket jag kan.

Mamma och pappa är verkligen experter på att samla på massa skit!! Har ju gjort en del urrensningar sedan de åkte - 3 st (!) traktorskopor har jag iprincip fyllt med både den ena och det andra.. och det finns ännu mängder kvar!!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0