O det snöar och snöar..

Publicerat: 2011-12-19 Kl: 19:45:28 | I kategori: Allmänt

Ja nyss var jag förbannad på allt vatten som regnat ner nu har vattnet ändrat form i form av snö.. Det har snöat i snart två dygn, knappt utan uppehåll :/

Jag som trodde detta skulle bli en hyfsat lugn måndag - men icke då! Att jag aldrig lär mig.. Började med att ännu en gång ploga det värsta på morgonen innan utsläpp av hästarna kl.8.
Väl ute med djuren så fungerar strömen extremt dåligt eller inte alls i flera hagar, antagligen pga snön.. Thaleia som gnager på staketet i sin sjukhage valde att  även ta tråden och förstöra. Samt att hästarna i hagarna bredvid står och hänger på tråden :/ HATAR EL!! Rangun har även han gnagit på en stolpe, trodde han haft av den i förra veckan men visade sig att han ryckt upp den ur  leran - hålet var helt vattenfyllt!!

Halva lektionshästarnas sommar/gräshagar står även under vatten..

Jag har iaf ridit två hästar, typ 15-20min var dock, Navange lite dressyr och jag hoppade några små hinder på Elton då jag kände att jag var tvungen att ha hoppat några språng innan imorgon för Erik. Elton fick en veckan vila efter förra hoppasset för två veckor sedan och sen har jag ridit ut ett par gånger och så ett dressyrpass. Navange börjar verkligen bli sjukt snygg i kroppen - KUL! han är däremot inte superschyst emot sina hagkamarater :/ men ser iaf till att de inte slappar till sig utan de får röra på sig när han är med!

Lille "tarmen" Navange i sommras..

Nu har jag ganska nyss kommit in efter mina två lektioner som gick mycket bra, sista gången innan "julpaus". Vi har dock inte så långt uppehåll utan kör igång igen redan 2 januari.

Mina dressyrelever hade läxa till idag, de fick vara med och planera sitt ridpass - ca 15min var då lektionen är 1h. Jag lottade förra veckan där de sedan fick dra en var, uppvärming, övning 1, övning 2 och avslutning. De hade även i läxa att ta reda på utbildningskalan.

Nu ska jag och Fia ut o kvällsfodra alla hästarna!

Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0