Dårarnas paradis..

Publicerat: 2011-12-15 Kl: 18:00:46 | I kategori: Allmänt

Mmhmm japp det var gårdagens bästa kommentar, jag och Fia har lite "dagens" påståenden för att piffa till det lite :P

Just "Dårarnas paradis" var det jag som sa då jag begrundade Mille som Fia red medans jag promenerade av min vilda Rocco som jag även lyckades tappa vid tömkörningen då Fia kommit in med Mille i ridhuset :/ Kaos är vardagsmat! Mille var motspänstig och körde sina "gunghäst" skutt/caprioler, Fia bara garvade - vad gör man? Haha.. Innan detta hade vi halvt slagit ihjäl oss då vi skulle leda in överspeedade unghästar ifrån hagen, Hera är skvatt galen när man ska ta in henne bara skjuter och är smått okontrollerbar :/

När vi väl fått in dem fick först Hera och Melete springa av sig i ridhuset och Fia trodde att det nog hjälpt för de låg och sov vid kvällsfo´dringen senare och idag när vi bestämde oss för unghästtämjningn och tog dessa två virrpannor först - en var. jag Hera med kedja under hakan och Fia Melete så var de som små änglar hela vägen in!! Dessvärre valde en av ponnyerna i hagen bredvid att ta sig ut, misstänker att han hoppade/kröp, nån hållare trasig annars var staketet ok. tack för det!

Vi valde att roa oss med staket ändå då de nedrans unghästarna håller på och äter sönder/ihjäl våra fina ekar i hagen de går i, flera är "inplast/nätade" men då har de valt att gå på rötterna istället :/ Nu har vi i nästan beckmörker, tillsammans med två hundar varav den ena fastspänd runt Fias midja och endast en liten ficklampa till hjälp stängt av den del av hagen det står flest ekar. Vi har några träd kvar utmed staketet som vi får ta en annan dag för det gick knappt att se och var svårframkommligt i den eländiga leran.. Mina skor väger säkert ett halvt kilo extra styck nu.
(google)

Jag har iaf ridit två hästar idag - ut på först Rangun tillsammans med Birgitta (skötare) på Jolita och efter lunch red jag och Fia ut på Mille och Elton. Elton har absolut aldrig galopperat så snabbt som han gjorde idag!! Tänkte första biten i galopp att herregud vad seg kan han inte mer än såhär? :/ så jag bad om lite till och poff sa det som en raket for han ifatt Mille som då också ökade!! :D Kul - han kan minsann! men bekväm såklart, ahn tycket det var superkul iallafall då man märkte att han var väldigt nöjd efteråt.

TÄVLING 3 PÅ G! Tidsinställd tävling som publiceras prick kl.12'00 nu på lördag den 17 december. Du kan vinna en privatlektion!

Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0