Värmen håller i sig

Publicerat: 2011-08-04 Kl: 20:56:30 | I kategori: Allmänt

Nu börjar gräset bli i väldigt stort behov av vatten!!! men solen bara steker och steker, svinjobbigt att jobba i den här värmen.. Igår planerade jag så att jag skulle rida på kvällen så jag kunde ta det lite lugnt i solen nån timme på dan vid lunch - o vad händer då jo flera stora moln dyker upp och skymmer min sol :/ När det väl var dags att jobba igen så var molnen som bortblåsta - såklart!
Jag red alltså till sent igår, var inne strax efter tio och inte alls på nått blogghumör då det är lite kämpigt med min nya stjärna - Rocco. Tur att jag har min fantastiskt duktiga mor som  kan hjälpa mig. Idag red honom honom en stund innan mig och dagens pass var verkligen såå mycket bättre än igår.
Hade även en annan sadel idag, mammas Jaguar hon har på Arrobell och det kändes ganska stor skilland att sitta i den på honom.

Imorse startade jag dagen tidigt och satt på första hästen redan kl.6. Rangun var då först ut och vi jobbade en stund ute på vallen i morgondaggen - urmysigt! Sedan blev det Demeters premiärtur efter sin lilla sommarvila. Ett lätt dressyrpass i ridhuset och hon var ruskigt fin, känns som att hon mognat en del under vilan och galoppen kändes mycket starkare och mer bärig än innan.


Fina fröken i våras!!

Sedan red jag och Fia ut en kort sväng på Elton och Poseidon, tror det är kanon att ha med Elton år Poseidon för han ledsnar på Elton går så himmla långsamt och får på det viset egen bjudning och väljer att gå först istället :)

Snabbt som blixten han jag även med Navange i ridhuset innan min lektion för Ebba kl.11. Navange var fin och även hon han är ännu är lite kantig osv så gillar jag verkligen honom han har ett stort hjärta. Enorm skilland på honom både kroppsmässigt och ridmässigt sedan han kom till oss i våras.

Ebba fick idag rida Ronjah eftersom Gent igår trampat sin sko snett och är nu lite halt på den hoven så hans ryttare fick ta Gordon istället. och som hon red ungen!! Det gick verkligen ruskigt bra och Ebba verkade mer än nöjd då vi var klara. För övrigt Ebbas tredje, om jag inte räknat fel, denna veckan..

Ebba & lilla Gordon vid första tävlingen i våras


Lägereleverna är iaf helnöjda med värmen som gör att de kan bada hur mycket som helst, däremot blir de ju lite "pipiga" över värmen då de ska göra saker som är mindre roliga :P hehe
Imorgon är det iaf avslutning med kadriljuppvisning och "hopptävling".. Kadriljträningen idag gick kanonbra och över förväntan, superduktiga tjejer!

Som jag berättade kommer ju Christina nästa vecka och hon har nu bestämt sig för att ta med sin ponny också!! Så finns det någon läsare där ute som är på jakt efter en fin liten ponny så finns hon att se och prova ute på Ekelund från och med onsdag :)

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0