Vårstorm!!

Publicerat: 2011-04-07 Kl: 20:36:42 | I kategori: Allmänt

Idag har vi nästan blåst bort på Ekelund! Ridhustaket dånade och knakade så man trodde det skulle flyga av..

Hästarna brukar ju bli lite "spattiga" när det blåser men alla har faktiskt skött sig riktigt bra trotts vädret :)

Började dagen med Rockii, lite tömköring - mkt bättre idag även fast det var en häst i ridhuset samtidigt. Han höll sig på volten. Sedan satt jag upp och red ett par varv, imorgon ska det bli lite längre ridning har jag tänkt - på båda två.

SKÖNT ATT MAMMA ÄR HEMMA!! Hon har hjälpt mig och Fia efter lunch.. Först mig med Rangun - hon tyckte att han travade bättre och att han var fin i formen och att jag äntligen fått ut halsen bra, jag däremot tyckte inte att det kändes speciellt bra alls :S men men känslan kommer väl förhoppningsvis efterhand. Jag skulle vilja få en bättre känsla i handen och få honom mer lösgjord, han känns väl rak.
Sedan red jag Limit & Fia Mille, mamma stod på marken. Hade problem med den förvända galoppen till höger på Limit - han bara böt och böt :S får jobba hårt med den nu!

Fia & Limit på Zeger Ridcenter..

Efter ridninge hade jag lektion för Petra på Memo, det gick bra och var stor skillnad sedan förra veckan - hon har varit flitig och tränat på sina läxor :) Kul!

Sedan hade jag ju skitgrisen Tiger kvar.. Han fick en rejäl omgång med borsten, jag fick hjälp av två tjejer i stallet - Amanda Leisser och Cassandra Sjöberg :) Tack tjejer - det behövdes!
Blev av med lite päls också, skönt när allt lossnat så han blir lite mer lättborstad då han rullat sig.. Sedan fick han springa på ridbanan - inspänd. jag kan säga att jag fick också röra på mig ganska mycket eftersom han inte var jättepigg på att springa och ridbanan är ju ganska stor ca 40 * 70m!! Var iaf kanonbra jobb för honom, jag blev så glad då han efter en stunds trav och galopp längde traven så fint!! Så nog finns det i honom även om det tidigare inte synts så mycket. KUL!!! Jag hämtade sedan en longerlina och longerade honom lite också..

Här kommer lite bilder på honom och vad jag använde för typ av inspänning:

Ni får blunda för dammet - rykt hjälper knappt..
Fin ponny!
Jag använde idag inspänningstyglar med en sån töjbar gummiring som jag fäste i en vanlig gjord och sedan fäst i bettet. han fick verkligen ut halsen efter en stunds jobb och det var nog mycket det som gjorde att han sedan längde sin trav så fint :) - han fick upp ryggen och ut halsen..

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Amanda

Varsågod! Lollo hjälpte också till att rykta ;)

2011-04-07 @ 21:10:59
URL: http://bloggarmanda.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad ska ni ha ponnyn till? :)

2011-04-07 @ 21:29:27
URL: http://ponnymuppar.devote.se
Postat av: Madde

Juste!! Ni var visst tre, funderade en stund men ok Tack Lousie också!! :)



Emelie: Jag har Tiger & Rockii på inridning/utbildning från uppfödaren/ägaren.

2011-04-07 @ 21:46:04
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0