Ny vecka igen

Publicerat: 2011-04-11 Kl: 21:26:12 | I kategori: Allmänt

Halloj!!

Min hals är helt slut efter 3 lektioner.. Först mina 30*30 barn som fick rida på utebanan i det fina vårvädret och sedan mina dressyrtjejer 1h.. Efter detta hade jag också privatlektion för Petra på fina Memo - gick superbra idag de börjar verkligen jobba tillsammans nu :)

Vet inte om jag talar på fel sätt kanske men blir verkligen ansträngd i halsen då jag har många lektioner..

Idag fick både Rockii & Tiger gå ut i skogen, Unghästrundan som den kalas, Fia fick rida först på Gent. Rockii var ganska andfådd då vi kom tillbaks efter skritt genom skogen och så lite trav på grusvägen. Tror jag ska ge honom lite extra foder eftersom han är lite tunn över ryggen fortfarande - tar ju visserligen tid att bygga upp och sen vill jag ju inte ge honom något han blir alldeles för pigg av i det här stadiet i utbildningen.

Mamma hjälpte mig och Fia med Rangun & Kolibri på fm, både hästarna gick mycket bra. Fia ska ju rida en LB på Kolibri här på lördag :) ska bli spännande att se! Fröken "Sprätt"..
Rangun var också fin så det känns jättekul :)

Efter att hästarna gått in för dagen tog jag mig ann Limit på utebanan - helt underbart att kunna rida ute i solen igen :) Men åhh vad jag saknar en riktig dressyrutebana.. - PAPPA! ;P hehe
Han var också mycket fin om än lite motspänstig till en början, han är verkligen som en planka/tegelsten när man börjar stenhård och motvillig till det mesta som kan vara jobbigt - men sen när man väl fått fram honom så är han SÅ kanonfin!!

Red även Ture på utebanan.. Fina fina Ture!! Gick bra med honom också, valde att rida honom på kandaret då jag tycker att han verkar trivas väldigt bra med det. Jag ska ju starta honom på söndag i LA:4 -då får jag däremot inte ha kandar utan måste rida på träns, men det gick ju kanon i Strängnäs så det blir nog bra :)
Min fina prins - Rangun!

Tuareg "Ture"

 

Tack för alla trevliga kommentarer och åsikter om gårdagens inlägg - uppskattas verkligen!

Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0