Jobbigare än man tror..

Publicerat: 2011-04-17 Kl: 21:19:14 | I kategori: Allmänt

Att rida 4-5 hästar en vanlig dag i träning kanske inte är superjobbigt men att TÄVLA fyra :S Shit min kropp är helt ihjäl!! Kände då jag satt upp på sista hästen, Rangun, att kroppen var ganska mör.

Vet inte riktigt var jag ska börja och om jag ska orka referera allt som hänt under dagen men jag gör väl ett försök - bilder får ni vänta med till imorgon för jag sitter vid fel dator.

Ture blev riktigt fin  på framridningen till LA:4an och väl inne på banan blev han stundtals lite spänd och jag fick en onödig miss i galoppen med en travövergång.. Bakdelsvändningarna var inte heller toppklass så vi slutade på drygt 59%..
Ture..

Sedan tvätt av Mille & Limit, Fia hjälpte mig att puttsa tränsen.. Mille först ut och blev lite för kort framridning men han kändes ändå mycket bättre under programet än vad jag förväntat mig.. Kunde dock absolut inte "klämma" på honom alls i galoppen - då hade han nog sparkat bakut! Jättenöjd med honom vi fick en stor miss i ena förvända där han slog om.. Kanonnöjd med uppridningen i mellantrav - fick ändå bara en 6:a.. Ibland undrar jag var dommaren ser.. Som sagt bedömmningssporter! Drygt 61% och precis utanför plac i MsvC:2.

Limit var mycket fin på framridningen och när jag kom in "dog" han lite men jag gasade på honom innan start så det kändes bättre. Red in och började, sedan gick det långsamare och långsammare hände ingenting när jag la till skänkeln.. Så efter bakdelsvändningarna fick jag nog och kickade till honom ordentligt så sen höll han igång något bättre resten av programet. Men  blev alltså ganska många missar och vi slutade på drygt 60% i MsvC:2

Rangun sista hästen ut i MsvB:4.. Kändes fin och väl framme för skänkeln på frmaridningen, även då jag kom in på banan så gick han fram och höll inte på med massa trams och kasta sig hit och dit.. Missade båda skrittpiruetterna och när jag kom till första enkla bytet blev jag kvar i handen så han stannade tyvärr, till det andra var jag verkligen supernoga med att inte bli för stark och kvar i handen men han verkade inte vara på humör för det blev tvärstopp och sedan backade han ganska långt innan jag ficki fram honom.. Lite tråkiga missar men det är sånt som händer.
Fick iaf 7 på de tre första bytena!! Känns bra :) Vi slutade på 60,22%

Nu kan det väl då bara bli bättre?!! Nästa tävling är redan på annandag påsk här hemma, MsvB:4 på Rangun :D

Rangun ERF 2010..

 

Mina elever har varit så duktiga idag också!! Div 3 ponny dressyr andra omgången gick i Nyköping där både Emma & Ebba ingick. Emma red på 65% på sin Sixten och Ebba på 64% på vår fina Gordon.. Laget slutade 2:a av hela tio lag!! I laget ingick även Frida på Shazli och Isabell på Novio.. Vet inte vad de andra fick för procent..

Imorgon kommer Ann kl.9 för att kika på sina ponnyer - Tiger & Rockii.. Men nu måste jag sova - ögonen går i kors..

Kram Madde

 

Kommentarer
Postat av: elin

ada red i laget på 69% och blev tvåa individuellt. Frida red inte i laget, men slutade på en delad 6plats individuellt på 66% :)

2011-04-17 @ 21:25:42
Postat av: Erika

elin, kom hon inte delad femma? Rosetten var grön! :D

2011-04-18 @ 08:10:58
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Postat av: Ann

Ada på Tiara red i laget stort grattis alla duktiga ponnyryttare

2011-04-18 @ 17:58:07
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett engelsk-språkigt tv-program? Äger du ett husdjur som varit med i någon tv-reklam? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-18 @ 19:46:55
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Madde

Jaså!! var det Ada :) Sorry..

2011-04-18 @ 20:53:01
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0