Grand National i bilder..

Publicerat: 2011-04-10 Kl: 15:57:22 | I kategori: Allmänt

Efter mitt tidigare inlägg gjorde jag lite efterforskningar vilket resulterade i en stor klump i magen och jag valde ut lite bilder från Google att visa er.. kan säga att när jag sökte på google så var hälften av alla bilderna på mycket uppklädda "rikingar" som tittar på sporten och såklart är med och spelar på vem som vinner osv.. Vilket också lett till att sporten är så stor och följs av så många.. Massvis med bilder på tjejer och kvinnor i svindyra klänningar, dräkter och hattar..

Helt sjuk med så många hästar på samma ställe i den enorma hastighet över hinder.. Som gjort för olyckor..





Ser ju inte alltför behagligt ut för hästen..

Ord känns överflödiga..

Madde
Kommentarer
Postat av: Julia

helt sjukt! pengar, pengar, pengar är det ända det handlar om..

2011-04-10 @ 16:28:36
URL: http://halflightll.bloggplatsen.se/2011/04/
Postat av: Anonym

jag förstår inte hur sjutton någon kan vilja ägna sig åt den här sporten. det kan ju inte vara "riktiga" hästmänniskor...

2011-04-10 @ 17:45:04
Postat av: Emilia

Om man börjar nedifrån och räknar till tredje bilden.. Den hästen bröt tydligen ryggen och dog i årets Grand National, och en häst bröt nacken i sammma lopp och dog den med. Jag och min familj brukar se på Grand National på Strömsholm, men det är bara roligt och inte alls likadant... Har på två år bara varit med om en person som ramlat av och då skadades ändå ingen.

2011-04-10 @ 18:23:57
URL: http://soautomatic.blogg.se/
Postat av: Ellen

Denna sport är helt sjuk. Ibland kan jag förstå själva syftet med sporten när det gäller löpning med hinder, men detta är grymt.. Allra värst är ju dem bilderna när hästarna har huvet rätt ner i marken. Det är när dem fastnar med bakbenen i hinderna.. Mår illa bara jag tittar påre..

2011-04-10 @ 23:50:24
Postat av: Erika

Helt fruktansvärt, man mår verkligen dåligt när man ser bilderna... :(

2011-04-11 @ 11:07:55
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: läsare

usch!!

2011-04-11 @ 18:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0