Då var mor & far hemma igen..

Publicerat: 2011-04-06 Kl: 21:04:37 | I kategori: Allmänt

Jag var och hämtade mamma och pappa vid tåget i Läggesta för ca 1,5h sedan.. Bruna och fina var de!
Stannade även på ICA för att handla lite mat - KUNDKVÄLL :S - Typ hur mycket folk som helst.. Jaja..

Imorse tömkörde jag först Rockii ca 20 min, tog lite tid då det var en häst till i ridhuset som han gärna ville gå till - nyttig träning. Sedan satt jag upp och travade runt några varv :) Tiger longerade jag och red även honom några varv - så okomplicerade  och fina ponnysar!
De tycker inte det är lika skoj att tugga på grimmskaften nu när jag sprayat dem med massa "No Bite" hehe..

Jag fick rida Arrobell idag också men det blev lite "bus" i ridhuset istället för dressyr, galoppera bommar, hoppa ett litet skockerbitsräcke och så massa "busgalopp".. Det tyckte han var kanonkul!!

Limit fick ungefär samma typ av arbete - mycket framåt. Rangun fick också gå en stund dressyr i ridhuset..

Poseidon var mycket duktig idag, Fia longerade mig i trav på volten!

Mina onsdagselever fick idag prova på att "hoppa" för första gången - ett litet kryss blev det :) Jag hade även lektionen efter då Fia inte kände för att ha alla tre, de fick också hoppa..

Thaleia & Hera på sommarbete..

 

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Monika

Hej Madde,

vilket märke på "Anti-bite" avänder du? Är det i sprayflaska?

Vi måste "behandla" Smáris hals så att kompisarna inte biter sönder honom när de leker, så jag är alltid på jakt efter bra medel.

//Monika

2011-04-07 @ 07:41:06
Postat av: Madde

Hmm märke.. Bra fråga den jag använt på from skaften nu är en vit sprayflaska. Crèmen är nog samma märke.. Ska kolla imorgon!

2011-04-07 @ 18:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0