"stackars"

Publicerat: 2010-09-07 Kl: 19:41:53 | I kategori: Allmänt

Ja jag tänker väl lite på de "stackarna" i andra änden när mamma nu har ringt och fått sina små "anfall" på 3.. Hennes mobil har ju varit delvis trasig under en längre tid och så har det såklart blivit strul med 3 :S

Idag har jag först ridit ett tufft dressyrpass på Rangun, vi jobbade extremt mycket galopp och kändes som det gav resultat. Jag fick verkligen jobba för att få fram honom i galoppen och jobbade mycket vänster galopp i höger varv innanför spåret och att få honom att ställa och böja igenom till höger och samtidigt bjuda framåt. Vi avslutade passet med trav och mycket övergångar och samling som förberedelse till passage och piaff. Min duktiga häst!

Milles tur och även han fick ett dressyrpass i rishuset vilket som igår började mindre bra men sedan mot slutet kändes betydligt bättre till och från. Funderar på om jag ska prova att sätta på ett kandar för att se hur han reagerar på det dessutom så när han väl börjar gå sen så tror jag det kommer gå ganska fort framåt och då är det bra om vii har lite erfarenhet av kandaret.

Jag och Mille i sommras.. Sommras - usch betyder det att det är höst nu?

Eftermiddagen spenderades mestadels i kafeterian för att fixa i köket som börjar bli riktigt bra :)

Innan jag åkte hem så hade jag min första lekton för Stella på hennes fina ponny Lady Ash, och det gick verkligen bra - jag tror att Stella själv var lite "förvånad" över hur bra det gick :) Jättekul med en till nöjd elev :)
Imorrn är det dags för Strängnäs och Tilda igen..

Såg också på nätet förra veckan att dressyrryttaren Camilla Toll trillat av en nunghäst och hamnat på sjukhus och visste inte då hur pass allvarligt det var men för er som har Kuriren eller lyssnar på lokalnyheterna på radion såm berättade de idag att hon faktiskt bröt nacken :S mycket allvarligt - men hon skulle tydligen kunna börja rida igen om tre månader vilket jag tycker var väldigt snabbt.. Så det är ju bra för henne.



Kram..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0